onsdag 25 december 2019

God jul!

 Stort tack till alla som stickat mina mönster, hjärtat och kommenterat under 2019!
Som ett litet tack finns nu ett prestigelöst gratismösnter i min ravelrybutik.
Den Norge-inspirerade vanten Heidi.

För att sticka Heidi behöver du;
Garn: Sandnes Smart 100% superwash ull (100 meter per 50 gram) eller ett annat likvärdigt garn i två färger.
Garnåtgång: A: 50g B: 50g Stickor: 3mm och 3,5 mm eller de stickor du behöver ha för att få rätt stickfasthet. 5 strumpstickor eller en rundsticka om du föredrar att sticka med magic loop. Stickfasthet: 26 m/ 10 cm i flerfärgsstickning.
Storlek: Vanten mäter ca 27 cm från mudd till topp och den är ca 10,5 cm bred mätt tvärs över i angiven stickfasthet. Du kan göra vanten en storlek mindre genom att gå ner i stickstorlek och få till en stickfasthet på ca 29 m/ 10 cm.
Du behöver kunna; sticka runt, räta och aviga maskor, läsa ett diagram, flerfärgsstickning, ökningar och minskningar.
Med önskan om en fortsatt god jul och ett varmt och mjukt nytt år! /Erika




6 kommentarer:

Heidi sa...

Härligt tjocka och varma vantar i ett fint mönster. Perfekta för dom där riktigt kalla vinterdagarna!

För att inte glömma det faktum att namnet på dom gör att jag genast känner att jag måste sticka mig ett par:)

Anonym sa...

Tack vilka fina vantar dom vill jag sticka .

Anonym sa...

Så fina vantar! Tack! Det ger så mycket inspiration att läsa din blogg. Lärde mig sticka mönster med två färger med hjälp av din beskrivning efter att ha kämpat och gett upp i flera år. Gott nytt stickår till dig! Marita

Lena sa...

Jättefina vantar som jag gärna vill sticka.Var köper jag garnet som du använt?

Unknown sa...

Did you realize there is a 12 word sentence you can say to your partner... that will induce deep feelings of love and impulsive attraction for you deep inside his chest?

That's because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, admire and protect you with all his heart...

12 Words That Fuel A Man's Love Instinct

This impulse is so built-in to a man's brain that it will make him try harder than ever before to to be the best lover he can be.

In fact, fueling this dominant impulse is so important to getting the best ever relationship with your man that the second you send your man one of the "Secret Signals"...

...You will instantly find him open his soul and mind to you in such a way he's never experienced before and he'll perceive you as the one and only woman in the universe who has ever truly attracted him.

Jessica sa...

Jag delar detta vittnesbörd till partners som lider i sina relationer eftersom det finns en varaktig lösning. Min man lämnade mig och våra två barn för en annan kvinna i 3 år. Jag försökte vara stark bara för mina barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta. Jag blev sårad och förvirrad. Jag behövde hjälp, så jag gjorde en research på internet och hittade en sida där jag såg att Dr Ellen, en trollformel, kan hjälpa till att få tillbaka älskare. Jag kontaktade henne och hon gjorde en speciell bön och trollformler för mig. Till mina överraskningar kom min man tillbaka hem efter 2 dagar. Det var så vi återförenades igen och det var mycket kärlek, glädje och frid i familjen. Du kan också kontakta Dr Ellen, en kraftfull förtrollningsledare för lösningar

1) Returnera pojkvän

2) Återförena man eller fru

3) Om du har mardrömmar

4) Botemedel mot hiv och hepatit

5) Kraftfull magisk ring

6) Lycka till

7) Brytande av besatthet

Kontakta EMAIL:ellenspellcaster@gmail.com Du kan också Whatsappa honom +2349074881619