tisdag 2 november 2021

Fallfrukt cowl till mig själv

Jag är så löjligt nöjd med det här mönstret och fick lov att sticka en till mig själv i mer nedtonade novemberfärger. Mönstret heter alltså Fallfrukt cowl och du hittar det här på Ravelry.

Jag är helt allergisk mot saker som sitter åt i halsen så jag gjorde några ändringar på min krage för att den ska passa mig bättre. Jag la upp 152 maskor till resåren och sen ökade jag till 168 maskor. Jag stickade också fem omgångar av lövmönstret så den är lite högra än originalet.

Jag tycker så mycket om min cowl och färgerna passar både mig och november perfekt.

Jag älskar också det här garnet som jag använt åter igen. Hela kragen är stickad i Manduzana Falkland Dk i färgerna naturgrå, Rubeus (brun), Ljung (rosa) och Pumpkin patch. Eftersom kragen mestadels stickas på stickor 4 i ett ganska tjockt garn är det en väldigt snabb stickning. Den passar också perfekt för inte så erfarna stickare eftersom det mestadels är rakt på och runt, runt som gäller.

Om du ska egosticka någonting riktigt gosigt i november så tycker jag att du ska slå till på en Fallfrukt cowl.




 

4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
Personliga lån (säkra och osäkra)
Företagslån (säkra och osäkra)
Konsolideringslån och många fler.
Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
Vi har ett lån till dig

DR Ravi sa...

Attn: Vi är direkta långivare och in i 100% International Project
Finansiering och vi söker just nu Lånesökande, Lånemäklare
och internationella projekt att finansiera.
FÖR MER FÖRFRÅGAN KONTAKTA OSS VIA FÖLJANDE E-POST:

stefanopessina0010@gmail.com

whatsapp: +48732104284

Mellanlåneföretag

STEVE WILSON LOAN FIRM sa...

Anonym sa...
Behöver du ett akut lån? Vi ger privatlån? Företagslån? inteckning? Lantbrukslån? Utbildningslån? Lån för skuldkonsolidering? Lastbilslån? Billån? Hotelllån? Refinansiera lån? och fler skollån? Startlån? .Vi erbjuder till 2% ränta! Kontakta oss via: (dakany.endre@gmail.com)

Urgent Loan sa...

Vill du ta ett lån och vet inte var du kan få ett riktigt lån?
Vill du starta ett företag men inte har kapital?
Behöver du ansöka om ett lån av någon anledning?
Behöver du ett jullån?

Hoppet har äntligen kommit eftersom Elena Nino ger snabba och pålitliga lån, deras service är 100% äkta och garanterar att du får lånet när du ansöker. Vänligen maila och godkänn idag på elenanino0007@gmail.com

Tack och Gud välsigne dig
FÖRTROENDE
Elena