tisdag 31 juli 2007

Tisdagspyssel

Vad händer här då?
Jo här ligger svartvinbärsblad och torkar. De ska bli huvudingrediensen i ett uppiggande örtte så småningom. Om torken funkar som den ska blir det nog ett och annat som åker i den.

Svartavinbär. Jag har varit hos mor min och plockat över 20 liter av dem idag. Men jag behöver bara rensa 5 för resten ska min mamma göra saft på.


Igår hade Å och jag en mysig stickkväll med Jane Austen film och torkade aprikoser, sånt piggar upp. Imorgon kommer en ärm-uppdatering men här får ni se början på min silkeshalsduk. För visst började jag och naturligtvis känner jag mig genast lite lyckligare. :) Mönstret kommer från Knitty och heter "Branching out" och garnet är det helt underbara Pure Silk från Debbie Bliss som jag fick i födelsedagspresent av Å.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag borde ge mig ut i trädgården och plocka lite bär jag med, innan fåglarna snott allt...

Te låter spännande att göra själv. Har du något tips på "recept"?

LÄcker färg på sjalen!

lillstrumpa sa...

Visst är det ett roligt mönster, branching out? Härlig grön färg på ditt silke, blir spännande att se när den är klar!
(Jag har själv redan planer på en tredje branching out, också i grönt silke, fast ett tjockare garn med ljusare grön nyans.)

Gud vad inspirerande det låter att göra sitt eget örtte! Du får gärna avslöja receptet... :-)