söndag 26 april 2009

Bra Söndag




Idag har vi grävt och sått och bara varit ute, nu känns det som att man lever på riktigt!
Jag blir så lycklig av lite jord under naglarna, mannen blir inte lika lycklig men han hjälpte till att gräva ändå för att jag är sjuk. Annars brukar jag få vara själv ute i grönsakslandet men jag ska nog se till att vara lite småkrasslig fler gånger vid sådd för det var jättemysigt att vara ute och hjälpas åt.
Efteråt åkte vi ut i skogen en stund, mannen kastade bort ett par drag (elller hum...kastade lite skulle det ju stå...), hundarna badade lite och jag stickade på min tomatkofta.
En underbar söndag med andra ord.
Nu ska vi fortsätta slappa och umgås och mysa, imorgon börjar det riktiga livet igen, jag ska försöka jobba lite och mannen åker igen.
Fler hundbilder från årets första bad finns på gökungebloggen.

2 kommentarer:

Susilull sa...

Låter som en alldeles perfekt dag!!

Ulrika sa...

Å så härligt!!

Själv satt jag och tragglade deklaration hela söndagen. Men då känns det desto bättre idag när det är klart!

Har just gått en sväng i skogen och det var ljuvligt! Ekorrar och galet sjungande fåglar och solsken och skogsdoft!