fredag 24 juli 2009

Filtframsteg

Nu sitter de nio rutorna ihop och jag har ganska mycket garn kvar. Jag känner på mig att filtprojektet kommer att stanna av lite nu för varven kommer att vara superlånga. Jag har upptäckt att det är riktigt roligt att virka men nu längtar jag efter lite stickning. Nästa ufo att få komma upp ur påsen blir nog min tyska cirkelsjal men jisses vad många maskor det är på ett varv nu.
Jag är så seg idag. Jag och vännen L var ut och åt middag igår och det slutade med att jag sov över hos henne och att jag typ fick två timmars sömn. Med andra ord blir det inte mycket gjort här idag. Meja undrar nog om det blir någon långpromenad snart.
Nej jag tror inte det baby...

8 kommentarer:

PetraO sa...

Jag älskar färgkombinationen på filten!

Anonym sa...

Trevlig Helg! Ska bli kul att se cirkelsjalen igen, den e megafin!
Kram, susan

handarbetaren sa...

den blev jättefin :)

Mian sa...

Så vacker den blir, din filt i rabarbertoner!

Anna sa...

Så fin den blev! :)

Stick-kine sa...

Jättefina färger! Funderar på att göra en filt jag också, har ju massor med restgarner som egentligen inte räcker till något helt!

Dödergök sa...

Tack för alla kommentarer! Filten är inte riktigt klar än, det ska virkas en kant runt också sen blir det bättre bilder.

Sharkandgirl sa...

Inspirerande! Jag kunde inte låta bli att också virka en under sommaren. Den blev precis klar. :-)

http://karneval.wordpress.com/2009/08/17/filt-i-alpaca/