söndag 3 januari 2010

Fiddleheadmittens

Mönster; Fiddleheadmittens från Hello Yarn. Grymt rolig stickning. Jag var lite mellandagsslö så jag orkade inte lära mig i-cord-caston så jag la upp på vanligt sätt vilket inte var så dumt eftersom mannen ville ha dem lite längre. Jag stickade helt enkelt fodret lite längre och lät det sticka ut en bit. Jag minskade av några fler maskor på fodervanten också för den blev så gigantiskt stor i det här garnet. För att få den lite mindre och extra varm valkade jag fodervanten ganska hårt med såpvatten och gjorde att den passade bättre och vantarna blev väldigt gosiga och varma. Jag ska absolut sticka ett par till mig själv också men jag måste tänka till lite vad det gäller garnet, jag måste hitta någonting tunnare till mig själv eftersom jag stickade small här och de blev långa men skapligt smala herrvantar.

Garn; Växtfärgat 2-trådigt svenskullgarn från ett byte och flerfärgat 2-trådigt Ullcentrumgarn.
100g gick åt av det gula eftersom jag stickade innervanten av det också och ca 50 g gick åt av Ullcentrumgarnet.

Stickor; 3,25 mm










22 kommentarer:

frisky frog sa...

Wow, vilka goa vantar! Ser supermysiga ut. Och vilket år du har bjudit på. Tack för all inspiration!
/Jag önskar dig ett härligt kreativt 2010!

annas alster sa...

Fy vad snygga! Hjälparns!!

Sju sorters garn sa...

Oh, vilka snygga vantar.Vad duktig du är! Praktiskt med den där fodervanten, har inte sett det i stickmönster förut. Kul.

Nettan sa...

Oj oj vad snygga dom var. Härligt att komma hit och få lite inspiration till att sticka igen. God fortsättning.

Blipp sa...

Oj va fina! I dom kan man nog vara ute hela dagen o natten me om man får lust.

Stick-kine sa...

Så jättefina! Ser också ut att vara urvarma!

Emmas dagar sa...

Fantastiskt vackra vantar de där!
Gott nytt år!

Blenda sa...

Oj vad snygga de är!
/Blenda

Anonym sa...

Gott Nytt År och så fina vantar! / Heléne

Anonym sa...

Härliga vantar som passar min make också.Ljuvligt varma också.
Ännu ett tips som jag ska anamma!
Tack för bilder och inspiration!
Ha det bäst,kära gök!
För det har jag varje gång jag läser din blogg.KRam./Ella.

gletting sa...

Lekre votter, og helt sikkert varme. Godt nyttår til deg, Dødergøk!

Katarina sa...

Fantastiskt vackra!

Dödergök sa...

frisky frog! Tack så mycket, de var väldigt roliga att sticka. Och tack desamma vi hoppas på 2010!

Annas Alster! Å tack, de var både roliga och snabba att sticka.

Sju sorters garn! Tack! Ja innervanten är verkligen en idé men kan sno till andra vantar.

Nettan! Tack så mycket, alltid roligt att kunna inspirera.

Blipp! Ja mannen sa att de fick 10 av 10 hur varma som helst tydligen.

Stick-Kine! Ja jag är avis, måste sticka ett par till mig själv också nu när det är så kallt.

Emmas dagar! Ja mönstret är jättetjusigt. Det samma!

Blenda! Tack!

Heléne! Gott Nytt År!

Ella! Tack så mycket. Ja visst känns mönstret maskulint på något sätt, väldigt användbart.

Gletting! Tack så mycket!

Kia! Tack, vad glad jag blir.

emma sa...

skitfina!

Elisabeth sa...

Jättefina vanter, nu blev jag påmind om kanadensisk fiddlehead soup, vilket inte går att göra här!

Elanit sa...

Jättefina vantar, får mig att bli inspirerad - synd att jag just fjort ett par vantar... skall komma ihåg dessa dock!

Ulrika sa...

Men å, vilka fina! Tänk den som ändå kunde sticka vantar! Själv har jag precis lärt mig virka mormorsrutor... Kanske är jag med det en bit på väg till vantarna?

Anonym sa...

Så fantastiskt!Klart att vantarna skulle bli så.Maken blir väl nöjd! Min make blev iallafall helnöjd med "dina"krumelursockor, efter duschen i soffan.
Må gott och drick mycket, så blir du snart på hugget igen,lilla gök.
Kram./Ella.

Anonym sa...

Jag var bara tvungen att ge dig en extra ros./Ella.

VirkStina sa...

Superläckra ju!

Annika sa...

Jättesnygga!

isabelle sa...

vilka roliga vantar, väldigt fina färger också, som vanligt :)