onsdag 5 maj 2010

Lapptäckesplaner och huslängt

Det blev en utelunch och loppisrunda efter jobbet idag. Jag köpte tyg, till ett sommrigt lapptäcke är det tänkt. Ska bara tvätta allt först, kanske åker symaskinen fram i helgen.

Jag lider av den allra jobbigaste huslängtan just nu och jag har jättesvårt för att ta mig för någonting som har med vårat nuvarande boende att göra. Jag vill ha ett hus! När jag har ett hus ska jag ha ett arbetsrum, en attiljé, en studio. Där ska symaskinen alltid stå framme och jag ska kunna stänga dörren och gå in i min egen värld. En värld full av knappar, garn, tyg, penslar, pärlor och färg. Å vad jag längtar...
De här örngotten var särskillt fina, alldles otroligt fina faktiskt. Loppis är roligt.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Härliga tyger!

Ååå, jag vill också gå på loppis!
Det är ont om loppisar i Ställberg.
Vid närmare eftertanke är det ont om allting i Ställberg. Utom möjligtvis cannabisodlare.

Agata sa...

Det där ser ut att bli ett finemang lapptäcke! Kul med sylust! Inte lika kul med huslust, men sånt kan man åtgärda! ;-)

Charlotte sa...

Loppis är skoj! där kan man hamstra! och sen en egen värld, ett eget rum är fantastiskt skoj! Och nyttigt!
Lycka till!

Heldri sa...

Åh vad jag känner igen mig i din huslängtan! Särskilt i det där att inte riktigt ha ork för det nuvarande boendet - det är ju liksom inte här som är hemma, jag vill inreda och dona i mitt hus inte i en hyreslägenhet!

Tvärslå sa...

Loppis är fruktansvärt roligt :)