torsdag 30 december 2010

Pippi hjärta Lovikka











Mönster; Mitt eget, samma simpla mönster som till de andra Pippivantarna men med vissa variationer. Den här gången blev det en uppvikt "lovikka-kant" och där hamnade även mönstret. Det tredje Pippi-inspirerade vantparet stickade jag klart dagen före julafton och jag körde dem försiktigt i torktumlaren för att ludda upp dem lite. Dessa stickade jag till min minsta lillebror som tycker om Lovikkavantar men han gillar inte att de är så klumpiga och stora. Jag gillar verkligen det här med att använda samma garn och samma grundidé och skulle kunna tänka mig att utveckla temat ytterligare.
Garn; Vitt 3-trådigt kampesgarn och blått och rött cascade 220.
Stickor; 4 mm strumpstickor.




7 kommentarer:

Smycka sa...

Snygga! =o)

Maritas Maskor sa...

Åh vad snygga! Jag blir så vant och socksugen när jag ser allt fint du gör!
De här blir som en serie tillsammans med de andra Pippivantarna!
Tack för snäll kommentar på min blogg om mina monkeys! Jag ska försöka fota dem imorgon i dagsljus. Nu är de färdiga och är härliga på fötterna.
Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år i nya fina huset!

garnlivet sa...

Snygga, fräscht med det röda/blåa mönstret.

Manduzana stickar sa...

Jag bara älskar alla dina pippi-vantar!

Ewa sa...

Superfina, är alla dina vantar!
Gott slut, och Gott Nytt År!

/Ewa

fale artut sa...

Enkelt, men raffinerat! Tack för i år, och ett gott nytt år!

Nilla K sa...

Måste erkänna att dina pippivantar inspirerade mig till något liknande. Så enkelt och så fint mönster!