tisdag 12 juli 2011

Den första riktiga babykoftan










Mönster; Den första riktiga babykoftan från boken Sparat av Cecilia B Dackenberg. Det första plagg jag stickat någon gång från sida till sida och som formar oket med hjälp av korta varv. Riktigt rolig konstruktion och lite spännande att se hur det skulle bli. Jag tycker om vintagekänslan i mönstret, det känns som en klassisk bebiskofta. Det ska bli kul och se om den passar bra också. Jag stickade den minsta storleken 0-3 mån men mitt garn gjorde att den blev lite större. Regia silk töjer sig har jag märkt. Jag har använt riktigt gamla knappar ur gömmorna, tyckte att det passade modellen.




Garn; Regia silk, i vitt ca 2 nystan.




Stickor; 3 mm


5 kommentarer:

garnlivet sa...

Söt kofta. Boken du skriver om är en favorit för mej med många fina modeller.

Dödergök sa...

garnlivet! Tack! Samma här, det finn smånga mönster som jag skulle kunna sticka ur den boken.

Maritas Maskor sa...

Vad gulligt det är allt smått!
Man blir ju så sugen på att sticka sånt fint också, men jag kan inte komma på någon som har nån liten en.
Mina grabbar är ganska stora nu, och uppskattar inte stickat alls....
Kanske kan man sticka i alla fall och lägga på lager ifall det dyker upp en lämplig kandidat för presenter?
Det ska bli jättekul att se vad den lilla bebisen ska få mera av dig :)

Maria sa...

Mycket fin!

Hanna sa...

Men så söt!!! Jag önskar att jag hade en bebis att sticka till!