lördag 10 mars 2012

Långfrukost och lista

Jag tar en långfrukost idag och gör lite som jag vill, läser bloggar och lyssnar på popmusik i pyjamas, äter gröt med godaste sylten från i somras (jordgubb/körsbär) och har det allmänt fint. Hittade den här listan hos fina Ulrika när jag surfade runt.

1) Vilken låt lyssnar du mest på just nu?
Det nya landet med Hökartorget. (Bara så sjukt bra, gå in på Spotify och lyssna vettja!)

2) Vilket ljud är det vidrigaste du vet?
Utan att tvekan när folk "drar" snor ner i halsen och sen spottar ut det. Mitt äckligaste, vill spy.

3) Vilken var den bästa filmen du såg under 2011?
Jag ser ju ganska mycket film och jag brukar inte tycka om någon. Är sjukt koncervativ när det kommer till film. Jag kan dra några av mina favoritfilmer alla tider istället. Juno (tycker att den är så fin och sorglig och den innehåller massor med bra musik), Trainspotting (tror det måste vara min bästa bioupplevelse någonsin), High fidelity (älskar boken mer än filmen egentligen men filmen är bra den med) och Lock, Stock and two smoking barrels (gillar Guy Ritchie).
Vänta såg jag inte Scott Pilgrim vs. the world 2011? Den var bra minns jag.

4) Har du läst någon bok som förändrade ditt liv? Om ja, hur?
Lätt! Hur många som helst skulle jag tro. Varenda bok man läser som berör ändrar ens syn på världen (eller bekräftar den man redan har) på något sätt. På rak arm skulle jag säga Bibeln.

5) Vilket är ditt drömjobb?
Jag tycker om det jobb jag har, älskar verkligen att jobba med ungar men mitt drömjobb skulle nog vara hemmafru.

6) Vad är det första du (oftast) tänker när du vaknar?
"Hur mycket är klockan?"

7) Vilken bok läste du senast?
Håkans bok Ps Lycka till i kväll. Den var fin.

8 ) Vilket landskap föddes du i?
Dalarna.

9) Vilket landskap bor du i nu?
Dalarna 4ever!

10) Om du är i ett förhållande, vad tycker du allra bäst om hos din partner?
Att han är på riktigt, han döljer ingenting av sig själv.

11) Vad gör du allra helst en ledig dag?
Beror lite på årstid, tycker om att gå hemma och skrota i pyjamas och göra vad som faller mig in, lyssna på lagom hög popmusik och fixa lite hemma. Om det är sommar vill jag bara vara utomhus, spelar inte så stor roll var.

12) Tre filmer du kan se om och om igen?
Känns som att jag redan har svarat på den.

13) Vad lugnar dig?
Att sticka. Att vara nära dem jag tycker om (där räknar absolut hundar och katt in) eller att ta en riktigt promenad.

14) Vad längtar du efter?
Massor! Sommaren, egna höns, att huset ska bli färdigt.

15) Världen behöver mer…?
Solidaritet, medvetenhet, kärlek och klokhet.

16) Godaste smaken?
Mmmmm kanel eller jordgubbar eller nybakat bröd med smör.

17) Ett favoritljud?
Fågelsång.

18) Trivs du där du bor eller önskar du att du bodde någon annanstans?
Om jag trivs? Kan du slå dig i backen på!

19) Vad är det första du gör på morgonen?
Tar på mig raggsockor och glasögon.

20) Är du förlovad eller gift? Om inte, skulle du vilja vara det? Varför?
Så himla gift.

21) Tre prylar du inte kan vara utan?
Prylar? Nja. Säkert hur många som helst men inga jag känner jättestort behov av just nu. Vet bara att utan musik skulle livet bli väldigt fattigt.

22) Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?
Smör, morötter, jäst.

23) Vad kan du absolut inte motstå?
Choklad, att lukta på frukt i affären, min systers barn.

24) Om du fick ge dig själv en present just nu – precis vad som helst, vad skulle det bli?
En helt ledig dag utan måsten och ett badkarsbad.

25) Om du skulle vara en figur från bokvärlden, vem skulle du vara då?
Molly Weasly, mammig ut i fingerspesarna, tjatig och lite orolig men väldigt varm och stark.

7 kommentarer:

Maja sa...

Underbara DU!!!
Ha en fantastisk dag!!!
STOR KRAM!!!!

Dödergök sa...

Maja! Tack så mycket! Ha en fin helg!

Linda sa...

Exakt min tanke när jag läste din lista också: så lika på flera svar! Det är tur man inte är ensam i sin originalitet! :)

Petronella sa...

Oj så många svar jag skulle kunna kopiera! Mamma Weasley har jag själv tänkt förut att jag är väldigt lik. Ha en skön helg!

frisky frog sa...

Låter som en njutbar morgon!

Maritas Maskor sa...

Vilken underbar frukostbild!
Och tack för din lista. Härligt att vi tänker så lika om mycket :) (Särskilt att skrota runt i pyjamas på helgerna och bara va som man vill :) Det är det bästa! )

Skyddsänglar sa...

Alltid roligt att käka frukost på färgglada brickor och tallrikar.. Så vårigt!
Gå gärna in och kika på www.skyddsangel.se och kanske lämna en hälsning eller två?
/Jossan