onsdag 14 augusti 2013

Hallå vad stickar du på?


Sen jag kom hem från Fattigskogen har jag mest koncentrerat min stickning till tre projekt. ( Sen virkar jag som en besatt men det tar vi i ett kommande inlägg.) min Noro-tröja har jag till och med stickat så flitigt på att den är färdig. Helt galet bra. Nu återstår bara blockning.

Go with the flow socks har också fått en hel del kärlek och snart har jag en hel strumpa.
Men favoriten just nu är mina egna långa muddar i Sandnes alpacka. Kommer att bli flitigt använda i höst.

12 kommentarer:

Eva sa...

Åh så härlig!
Kanske kan min "humörtröja" bli något liknande. När den nu kommer igång....

sjusoverskan sa...

Har Noro-garn ligger till en tröja men nu stickar jag en tröja i drops limagarn med bubblor.
Snygga både sockor och pulsvärmare Du stickar!
Inger

Anonym sa...

Vilken härlig tröja, själv stickar jag på en pytte panna o en vanlig enkel halsduk till mi n sambo. Samt ett par vantar till min dotter.

// Camilla

Ps: jag har följt din blogg ett tag nu och gillar att se dina alster du gör =)

Anonym sa...

Åh, vilken tröja! Hur mycket av Noron skulle du säga att det gick åt?

Anna

Annette sa...

Väldigt fin tröja vad är det för grått garn du använt till den?

Helga sa...

Så himla fin tröja!

StinaKajsa sa...

Å vilken fin tröja du gjort!!

StinaKajsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ljuvlig tröja

Anonym sa...

Har tre projekt i gång: Jag stickar en tröja i gles mosstickning med garn från Ullcentrum, Öland, i en härlig ljungfärg. På rasten på jobbet gör jag strumpor. Och så gör jag en slätstickad tröja med silkegarn som jag köpte på Strikk i Göteborg.

Tack för all inspiration du gett mig med din blogg.

// Gunne

Jennie sa...

Tröjan är helt fantastisk! Blir sååå sugen på att göra något liknande men vet hur det är med mitt tålamod. För tunt garn. :)

Anonym sa...

Fantastisk tröja! Vad har du använt för mönster?
Mvh Michelle