torsdag 21 augusti 2014

Det här knasiga med inspiration

Jag knarkar danska kriminalserier för tillfället. Eller nja, jag knarkar alla tre säsonger av "Forbrydelsen" rättare sagt och är så inne i det att jag till och med drömmer på danska. 
Och tänk så himla knäppt det är med inspiration för kombinationen av den serien (som innehåller otroligt mycket fint stickat, i andra säsongen har Sara Lundh världens snyggaste röda tröja) och en norsk eller dansk bebiskofta i mitt instagramflöde gjorde att jag bara måste kasta mig över mitt gamla bortglömda Felted Tweed som legat i tusen år. 
Det blir en lång något a-linjeformad öppen (?) kofta med rätstickade framstycken och något fladdriga ärmar. Garnet kommer förmodligen inte att räcka så jag får nog köpa till nåt nystan och färgen är nog egentligen lite blek för mig men jag känner att jag är något riktigt bra på spåren. 

2 kommentarer:

Helga sa...

Vad lustigt! Jag har börjat kolla på The Killing (som ju är den amerikanska versionen av Forbrydelsen (att de aldrig kan hitta på nåt själv haha)) och där har Sarah Linden typ enbart stickade tröjor :P Mycket tjocka polotröjor.

Dödergök sa...

Jag formligen älskar the Killing också, ska kasta mig över sista säsongen snart.