onsdag 24 juni 2015

Lite spets

Jag har inte bara strumpor på gång utan här om dagen startade jag upp en liten spetssjal i handspunnet garn.
Mönstret heter Rosecraddoc (ravelry länk) och den är en liten halvcirkelsjal enligt pi-modellen. Det finns bara två projekt på ravelry, mitt och ett till utan bild, så det här är lite som att kasta sig ut i det okända. Det var ett mindre fel i första diagrammet men väldigt lätt att upptäcka så låt inte det avskräcka dig om du har stickat en smula spetsstickning förut.
Jag köpte det här mönstret i vintras just med tanke på det här garnet och efter senaste avsnittet av Nördic Knitting som handlade om spetsstickning blev jag inspirerad till att lägga upp.

Garnet är två olika härvor handspunnet av fibrer från Manduzana. Det melerade är spunnet från rolags gjorda av alla möjliga fibrer, bla silke, merino, bambu och lite glitter och det mörklila är baby camel, silke och merino.
Jag har lovat mig själv att börja sticka mer i mitt egna handspunna och det här är en bra början. Nästan ingenting slår känslan av att sticka med garn jag spunnit själv.




1 kommentar:

Heidi sa...

Vilket vackert garn! Färgerna är helt underbara!!