måndag 8 maj 2017

Gula knästrumpor







Mönster; Inget, stickade från tån upp, 56 maskor för foten, 3x2 ribb, Fleegle-häl och ökningar för vaden mitt bak. Stickade med riktigt tight passform. Supersköna och snygga. Förmodligen kommer de inte hålla sig uppe av sig själva efter en stunds användning så jag måste kanske sätta i någon slags resår. Jag stickade en liten mudd med 2:or längst upp för att kanske hjälpa dem att hålla sig uppe men jag vet inte om det kommer funka så bra.
Grejen med knästrumpor är att de faktiskt är mer snabbstickade än vad man först tror, det är faktiskt en riktigt vilsam stickning att bara mata på med medan man tänker på nåt annat.
Det här paret tog ca två veckor att sticka och då höll jag på med en hel del annat också under tiden.

Garn; Allt mitt gula restgarn, bla Manduzana sock, Malabrigo sock, Sweet Georgia sock, nåt av Limmos sockgarnet samt div okänt sockgarn. Jag har bara randat hej vilt och jag tycker att det funkade oväntat bra. Jag vet inte hur mycket som gick åt men jag skulle tippa på 150 g ungefär.

Stickor; 2,25 mm först strumpstickor men sen har jag faktiskt mot min vana stickat på rundsticka för att lättare kunna prova. ja och sen slutade jag ju som sagt med en resårkant på 2:or för att tajta till kanten ytterligare.

4 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Jeg elsket disse,og gul er knall!!!

Efwa - Medea sa...

Härligt med gula sockor!

Heidi sa...

Dom är ju jättesnygga! och färgen är helt underbar:)

Kattis sa...

Så snygga! (Och jag älskar färgerna i din tröja! Nu måste jag leta upp om du har skrivit om den på Ravelry. Om inte - vill du berätta om garnval? Jag blev så sugen på att sticka smalrandat när jag såg den.)