måndag 6 januari 2020

Fyra sotarmössor

 Januari och dags att avrapportera årets julklappar. Först ut är fyra sotarmössor (det finns två grå likadana) som jag stickade i december. Mina bröder, min systerson och min svåger fick varsin och det blev uppskattade julklappar.

Jag följde det här mönstret som heter Two by two som finns gratis på Ravelry men jag stickade dem mycket längre för att kunna vikas upp med dubbel kant om man vill det.

De två grå stickade jag i Sandnes Alpacka, den orangea är stickad i Sandnes Smart och den blå i Gepard Loden. Det gick åt ca två nystan av varje garn till varje mössa

Jag stickade alla på stickor 3,5 mm förutom den till min systerson som är 8 år, för att mössan skulle bli lite mindre stickade jag den på 3,25:or.
Det var förvånansvärt roligt att mata på fyra mössor i rad även om den sista var lite mastig.






4 kommentarer:

Heidi sa...

4 mössor på en gång - utan att tröttna, det var verkligen bra!

Personliga och fina julklappar:)

Anonym sa...

Väldigt fina mössor och presenter!
Jag tycker ofta det är väldigt vilsamt att "bara mata på". Stickningar som kräver koncentration tex flerfärgsmönster eller bara en så enkel sak som att mäta/prova kan ibland bli för mycket och då är det värdefullt att ha "mata på" arbete att sjunka ner i.
Mvh Fröken Slöjd

Unknown sa...

As claimed by Stanford Medical, It is in fact the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years more and weigh 19 kilos lighter than us.

(And actually, it really has NOTHING to do with genetics or some hard exercise and really, EVERYTHING around "HOW" they eat.)

BTW, What I said is "HOW", not "WHAT"...

Click on this link to determine if this brief questionnaire can help you discover your true weight loss potential

Jessica sa...

Jag delar detta vittnesbörd till partners som lider i sina relationer eftersom det finns en varaktig lösning. Min man lämnade mig och våra två barn för en annan kvinna i 3 år. Jag försökte vara stark bara för mina barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta. Jag blev sårad och förvirrad. Jag behövde hjälp, så jag gjorde en research på internet och hittade en sida där jag såg att Dr Ellen, en trollformel, kan hjälpa till att få tillbaka älskare. Jag kontaktade henne och hon gjorde en speciell bön och trollformler för mig. Till mina överraskningar kom min man tillbaka hem efter 2 dagar. Det var så vi återförenades igen och det var mycket kärlek, glädje och frid i familjen. Du kan också kontakta Dr Ellen, en kraftfull förtrollningsledare för lösningar

1) Returnera pojkvän

2) Återförena man eller fru

3) Om du har mardrömmar

4) Botemedel mot hiv och hepatit

5) Kraftfull magisk ring

6) Lycka till

7) Brytande av besatthet

Kontakta EMAIL:ellenspellcaster@gmail.com Du kan också Whatsappa honom +2349074881619