fredag 24 juli 2020

Cloudburst i nya Manduzana Corriedale

 Det har varit lite stiltje på stickfronten här hos mig under våren när odlingarna tagit som mest tid men nu är jag igång igen och har dessutom en del färdiga plagg att dokumentera.
Egentligen har jag flera större projekt pågång som behöver både tid och kärlek men jag fick lov att ta ett sidospår med de här halvvantarna.
Mönstret heter Cloudburst (ravelrylänk) och det finns gratis på Ravelry. Jag la det bland mina favoriter redan när det släpptes för några år sen men det var min vän Amanda som påminde mig för några veckor sen om hur himla fina de är.
Jag har gjort 2x2 resår istället för vriden resår annars har jag följt mönstret helt.

Anledningen till att jag stickade de här halvvantarna nu (förutom att de är superfina och det var en riktigt rolig stickning) är att jag har testat ett nytt garn från Manduzana. Jag har skrivit om det här förut men det tåls att skrivas igen. Jag och Amanda som driver företaget Manduzana är nära vänner och det händer att hon frågar mig om jag vill testa nya garner. Jag testar garnet och ger sen brutalt ärlig feedback till henne. Vissa garner tar hon in och andra håller inte måttet.
Om jag sen stickar något större projekt i Manduzana-garn och bloggar eller instagrammar om det är jag alltid ärlig och öppen i mina omdömen och jag får aldrig betalt för att tycka någonting.

Det här nya garnet har jag testat till tre olika projekt och jag älskar det! Det heter Manduzana Corriedale och är ett obehandlat ullgarn av 100% Corriedaleull från Falklandsöarna i fingering-tjocklek dvs 400m/100g. Garnet är både rustikt och mjukt på samma gång. Jag som har problem med min lösa stickfasthet älskade att sticka med det här garnet för maskorna blir så jämna utan att jag behövde ansträmga mig.
Jag har stickat i färgen Moss (min nya favoritgröna) och det gick åt mindre än 50g till de här halvvantarna och jag stickade med 2,5 mm strumpstickor.




3 kommentarer:

Heidi sa...

Vantarna är jättefina! Men en närmare titt på själva stickningen visar garnet från dess allra bästa sida! Det ser helt underbart ut!

Elisabet :) sa...

Riktigt fina! Dessutom älskar jag färgen,

Jessica sa...

Jag delar detta vittnesbörd till partners som lider i sina relationer eftersom det finns en varaktig lösning. Min man lämnade mig och våra två barn för en annan kvinna i 3 år. Jag försökte vara stark bara för mina barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta. Jag blev sårad och förvirrad. Jag behövde hjälp, så jag gjorde en research på internet och hittade en sida där jag såg att Dr Ellen, en trollformel, kan hjälpa till att få tillbaka älskare. Jag kontaktade henne och hon gjorde en speciell bön och trollformler för mig. Till mina överraskningar kom min man tillbaka hem efter 2 dagar. Det var så vi återförenades igen och det var mycket kärlek, glädje och frid i familjen. Du kan också kontakta Dr Ellen, en kraftfull förtrollningsledare för lösningar

1) Returnera pojkvän

2) Återförena man eller fru

3) Om du har mardrömmar

4) Botemedel mot hiv och hepatit

5) Kraftfull magisk ring

6) Lycka till

7) Brytande av besatthet

Kontakta EMAIL:ellenspellcaster@gmail.com Du kan också Whatsappa honom +2349074881619