lördag 8 maj 2021

Det tredje och sista mönstret från Sockklubben 2021; Bingesockor!

Nu har det tredje och sista paketet i min och Manduzanas sockklubb delats ut och jag kan visa vad det innehöll. I det tredje mönstret hamnar vi i Sverige, i Halland närmare bestämt för naturligtvis är det sista mönstret inspirerat av Bingestickning. Mönstret består av klassiska randiga kolumner med geometriska figurer och under foten tittar en fågel fram. Kanske en fasan eller en påfågel. När jag inspireras av traditionell stickning ritar jag aldrig av ett mönster rakt av utan jag gör det alltid fritt från minnet så det blir alltid min fågel inte en exakt kopia av en Binge-fasan.

Till det här paketet valde vi ett utav mina favoritgarner från Manduzanas sortiment, Manduzana Sock BFL Twist (80% Superwash Blue Faced Leicester & 20% Nylon)med en sträckning av ca 365m/100g). Det är ett fluffigt men hårt spunnet garn med lite tyngd som ger så fina maskor och en tjocklek som passar min stickfasthet. Amanda färgade till de här sockorna  upp den helt nya färgen ’Bläckblå’ som tillsammans med vit ’Natur’ och den ljust röda ’Molly' (som hittills bara funnits på Sock) blev den perfekta klassiska Bingefärgställningen. När jag letade inspiration till Sockklubben snubblade jag över en bild på en fantastiska jacka med blått liv och tvåändsstickade röda ärmar och det blev min färginspiration till det här mönstret. 

Bingesockorna stickas från mudden och ner med en hällappshäl i förstärkt slätstickning.

Det har varit så roligt att göra de här mönstren i samarbete med Manduzana och få djupdyka lite extra i traditionell stickning och sen få dela resultatet med er.

Om du missade att anmäla dig till kluben kommer det här mönstret finnas till salu på Ravelry i juni. Garn kan du självklart köpa hos Manduzana.





 

3 kommentarer:

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, släppte han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformel som skulle kunna hjälpa mig att besegra för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget annat val än att prova det mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
1) Love Spells
2) lösning och botemedel mot all sjukdom
3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
4) Äktenskapstavlar
5) Graviditetsförtrollning
6) Breakup Spells
7) Dödsförtrollning
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta den här fantastiska mannen om du har några problem för en hållbar lösning
via {drogunduspellcaster@gmail.com}

Barwitzki sa...

En drøm :-) For fantastiske sokker. Jeg liker dette vakre mønsteret og fargene også.
Stilig :-))) Så vakker!
Mange hilsener til deg.
Ha en fin uke. Viola

Sabistreet sa...

Hej jag heter Edith jag var gift i flera år tills saker och ting började bli fula och vi hade bråk och bråk nästan varje gång ... det blev värre vid ett tillfälle som han begärde skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sitt tänk & stanna hos mig. Han flyttade ut ur huset och fortsatte fortfarande att ansöka om skilsmässa ... Jag vädjade och försökte allt men ingenting fungerade. Genombrottet kom när någon introducerade mig för denna underbara, fantastiska stavningshanterare som så småningom hjälpte mig ... Jag har aldrig varit ett fan av sådana här saker utan bara bestämt mig för att försöka motvilligt eftersom jag var desperat och lämnade inget val ... Denna stora baba mukuru gjorde speciella böner och andra saker han var tvungen att göra ... Inom 2 dagar ringde min man till mig och var ledsen för allt det känslomässiga trauma han hade kostat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel baba mukuru och den tro jag hade på honom gjorde för mig och min familj. Jag har presenterat honom för många par med problem över hela världen och de har fått goda nyheter ... Jag tror starkt att någon där ute behöver hans hjälp. så ansträng dig extra för att rädda ditt äktenskap/förhållande om det verkligen är värt det. kontakta honom via e -post på (bbabamumudu@gmail.com)
du kan kontakta honom via WhatsApp ..+2347061132597