måndag 10 april 2023

Det bidde ingen Ystävä, det bidde en Brick igen

Det hände sig vid den tiden (hösten 2022) att jag äntligen köpte garn och la upp till ett drömprojekt. Koftan heter Ystävä och jag har varit kär i den sen den kom ut.

Jag tyckte redan från början att det var svårt att välja rätt storlek, jag stickade en provlapp som jag blev nöjd med men det hjälpte inte mycket. Så jag chansade väl lite. Började sticka och stickade på rätt friskt men började ganska snabbt tvivla, den kändes inte rätt. Oket blev kort men stort, jag trixade med lite förkortade varv vilket inte är det enklaste i strukturmönster och jag fortsatte sticka men hela tiden med den där tvivlande känslan.

Sen slutade jag sticka och knölade ihop den i en påse. Plockade upp den igen kring jul och insåg att den både var för stor och ful. Repade och tänkte till lite. Älskar strukturmönstret så jag satte ihop det med mönstret Brick som jag stickat många gånger förut. Ljuv musik uppstod.

Stickade storlek xxl men provade ofta för att få oket tillräckligt högt. Ställde ut kroppen något och stickade ärmarna helt efter eget huvud.

Tyvärr växte den lite för mycket i första tvätten så den blev lite större och bylsigare än vad jag hade tänkt mig men jag saknade en sån tröja och den är väldigt mysig. 

Jag är jättenöjd med det här ganska billiga garnet och nu vet jag att det växer lite i ett stort luftigt plagg.

Jag stickade i Fraya Mindful fån Stoff o Stil, ett riktigt tunt ullgarn med trevlig ullkänsla. Jag stickade i dubbelt garn i färgen melerad sand. Färgen är så bra på mig, mitt första beigea plagg men inte mitt sista. 

Jag stickade med stickor 3 mm och 3,5 mm och jag tror att det gick åt 6 nystan garn.







 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är full av beundran för att du inte gav upp - och på köpet fick en jättesnygg tröja som verkligen passar dig både färg- och formmässigt. Så kan bara någon göra som verkligen behärskar stickning.

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år, gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag gett ett löfte om att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) Kärleksbesvärjelser
2) lösning och bot mot all sjukdom
3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
4) Äktenskapsbesvärjelser
5) Graviditetsbesvärjelse
6) Uppbrottstrollformler
7) Dödsbesvärjelse
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
via {drogunduspellcaster@gmail.com}