måndag 11 augusti 2008

Pomatomus



Mönster; Pomatomus från Knitty, Julimönstret i sock-klubben. Jättefint, roligt och smart mönster, det liknar inte så mycket annat om man säger så. Det var superkul att sticka ett par strumpor med en hel del tanke bakom, sådant uppskattas. Jag trodde att de skulle vara för små för mig så jag har redan gett bort dem till min mamma, men jag vill verkligen ha ett par egna också så småning om.

Garn; Qualitas Sock i gult, prisvärt och fint garn från Sannstick:s webb-butik. En färg att bli glad av, väldigt snyggt till jeans.

Stickor; 2mm strumpstickor, de blev lite för tighta för mig så jag borde köpa ett set med 2,25 mm strumpstickor tills jag ska sticka de här igen.

10 kommentarer:

miastick sa...

Snygga! Och oerhört schyssta "balettfötter" på första bilden! ;)

maria carlander sa...

efter en exil borta från stickvärlden ett par veckor, är jag nu tillbaka och ler åt alla dina fina sockar (speciellt pirattossorna!), och sörjer med dig för måddesty. Med tre katter hemma kan jag förstå kärleken till en liten kisse, men aldrig hur det var att förlora just måddesty. Varma kramar från fröken c

Anonym sa...

Ursnygga sockor!!!!

Nettan sa...

Jättesnygga och vilken härlig färg sen. Toppen

Kamilla sa...

Vad fina de blev! Jag vill också sticka dem, jag började faktiskt på dem igår men jag vet inte vad jag tänkte på när jag valde garn, jag skyller på att det var sent.
Det gula garnet är ju helt underbart!

Dödergök sa...

Tack så mycket! Gult är ju inte alls fult utan jättefint, men det tog 27 år för mig att förstå det. :)

Fröken C! Tack så mycket för de fina orden, de värmer ska du veta!

Britt sa...

Vilken trevlig blogg du har!
Jag läser den ofta, men är dålig på att kommentera.
Nu ska du i alla fall få massor med beröm,sockarna var underbara.
Jag har börjat på dem ,men haft för tjockt garn och inte varit nöjd.
Nu ska jag ta itu med dem en gång till,när OS-stickningen är klar.
Kram från mig

Anonym sa...

Alltså du är ju bara så himla duktig, och hinner mycket.

Anonym sa...

Dom där sockorna ser ju helt galna ut! I lajk!

Anonym sa...

Dina är ju mycket finare än de på Knitty! Mönstret gör sig mycket bättre i enfärgat. Det är nästan så att jag skulle försöka mig på ett par själv...