onsdag 1 oktober 2008

Nåldyna

Tack för att ni bryr er så mycket om mig och min eländiga förkylning!
Nu har jag varit hos tant doktorn, jag ska vila och ta det lugnt. Jag har en virusförkylning och det finns det ju som bekant inget botemedel mot. Imorgon måste jag jobba men sen ska jag ta långhelg med c-vitamin, vitlök, honungste och filtar för nu j-vlar vill jag bli frisk!
Min svarta sjal blev klar igår, nu ligger den provisoriskt blockad i min säng (för liggunderlagen räckte inte riktigt). Det är dags att skaffa ett sån där blockningspussel som all andra har, det här börjar ju bli löjligt. Sjalen blev fin, det var roligt att sticka en sjal i strumpgarn, det går ju liksom liiite snabbare än spindeltunt lacegarn.
Kanske lyckas jag sticka klart ett par strumpor också under kvällens vilande. Jag har nämligen kännt en stark längtan efter ett nytt projekt ända sen jag såg det här fin fina hos Ulricha. Och jag vet precis vilket garn jag ska använda och vad det ska bli.

8 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Så gott att du varit hos Tant doktorn, nu får du lyda henne och ta de lungt, sitt still och var varm om fötterna.
Stickcafet var trevligt i går.
=)
Må så gott de går.
Eva.

maria carlander sa...

oj, stackare. Men te och vovve och soffa ar inte helt fel det heller... Sjalen ser hur fin ut som helst, jag alskar loven. Vad har du anvant for monster (haha, vad fint det blir utan prickar over o:et! -monster kanske man skulle ha nar man stickar ibland..) Krya pa dig.

Britt-Marie sa...

Krya på dig och ta det lugnt med vitlöken inför godnatt pussen.

Kram och jag håller tummarna att förkylningen är borta inför helgen.

Kristina sa...

En sådan vacker sjal stickade jag en gång till min svärmor i vitt shetlandsgarn. "Farfar" tvättade den i tvättmaskinen och sedan var den sagan slut. Detta påmindes jag om när jag såg ditt vackra resultat, så därför önskar jag dig all lycka med den!

Beatrice sa...

Sjalen ser jättefin ut. Jag köpte först ett blockningspussel/hopphage på Biltema men fick köpa ett till. Stickningarna har förmåga att breeeda ut sig. För en stor sjal räcker tyvärr inte en hopphage. Hoppas du får en lugn helg så att du snart blir frisk.

Anonym sa...

Jag känner mig precis som du gör och gick också till tant Doktorn. Där fick jag en riktig uppläxning för att jag inte tagit hand om mig ordentligt. Jag har varit hemma från jobbet, och jag har stickat, läst och tagit det lugnt.
Men jag fick medicin som ska göra mig fri från infektionen. Och ingen mer hemmadag.
Krya på dig!!

med nål och tråd sa...

Vilken ljuvlig sjal.
Det är gott med ingefärste med citron när man är förkyld. Lätt att göra också; bara att koka skivad färskingefära några minuter och sen pressa ner citron när det är klart. Gott med honung i!

Anonym sa...

Hoppas att du blir frisk nu. Aj, aj med sprutor... tar ooont :-)

Köp två pussel: ett räcker inte till stora trekantiga sjaler. Jag vet (surt).