lördag 8 november 2008

Mysig lördag

Igår kväll hade vi en liten mysig halvspontan stickträff i Borlänge.
Det var så mysigt att bara sitta tillsammans en stund, lyssna, prata, fika och sticka medans pulsen sjönk.
Jag har haft en väldigt intensiv och jobbig jobbvecka och det här var precis vad jag behövde.
I ren inspiration stickade jag klart mina kråksockor och senare på kvällen blev även systerdotterns lilla bomullskofta klar.
Eftersom två pågående stickningar är åtminstånde en för lite började jag på ett par vantar i ullgarnsrester och det kan nog bli någonting fint.
Färgerna stämmer inte alls eftersom jag fotade med blixt.
Det känns bra att sitta i ett hav av ull och lyssna på fenixordern, någon borde bara komma och bjuda mig på middag bara sen skulle allt vara lysande!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår, det var verkligen supertrevligt!

annas alster sa...

Konstigt, jag hade helt utan anledning bestämt mig för att du bodde i Uppsala. borlänge besöks regelbundet eftersom svärföräldrarna bor där!

Anonym sa...

Härliga färger och sött mönster!
I lajk!