fredag 14 november 2008

Äntligen fredag

I brist på nytagna foton bjussar jag på lite ögongodis från Linnéträdgården...

Jag har börjat på en sjal i mitt fina lila Teetee elegant-garn från Garn&Te-paketet, en enkel simpel slätstickad (än så länge iaf) terapi-sjal. Jag känner för lustfylld stickning för tillfället.

Imorgon hoppas jag att jag ska känna för att fästa alla trådar i mina kråksockor och alla trådar i mina blommiga vantar, sen hoppas jag på sol på söndag så att jag kan fota lite.

Jag har börjat på en basker också, det blir väldigt fint men jag tror att den blir för stor, jag ska sticka lite till sen ska jag försöka prova. Selbu modern blev det i cericerosa och limegrön alpaca.

Jag har planer på en
Swallowtail Lace Shawl också. Den är så fin, jag funderar på att sticka den i det lyxiga gröna angora/merinon jag fick av Ulrika i mixa och matcha-paketet.

Egentligen vill jag börja på en gång men jag ska nog ta det lite lugnt i helgen, bara göra det jag verkligen vill och njuta av att vara ledig.

Det är som sagt lite mycket nu.

Ha en riktigt underbar helg nu alla, passa på att djupandas och yogasticka lite!


3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Trevlig helg tillbaka.
Hoppas du får ett par riktigt lugna och inspirerande dagar. Hoppas att solen tittar fram också både för kamerans och sinnets skull.

/Veronica

Annika Odelstav sa...

Tack för länken till Swallowtail-sjalen! Har letat efter beskrivningen men inte lyckats hitta den.

Clara sa...

Swallowtail är så fin! Tack för länken, jag har visserligen mönstret utskrivet nånstans men det är bra att ha en extra kopia på datorn.