torsdag 22 maj 2014

Fina presenter

 Den senaste tiden har jag blivit bortskämd med väldigt fin post i brevlådan. Det är sånt som gör mig väldigt glad. Till att börja med så var jag med i stickameras hemlisomgång som körts under våren. På bilden här ovan så har jag samlat nästan allt innehåll från paketen (minus godis och te och kanske något mer) och jag blev så rörd av att lägga samman allt så här och se all omtanke och kärlek samlad. För nämligen så var min fina Lisa min hemlisvän (jag misstänkte det efter andra paketet) och hon kan verkligen det där med att skämma bort någon.
 En annan grymt fin och peppande person i stickbloggsvärlden är Manduszana, eller Amanda som jag känner henne som, hon har sedan en tid tillbaka en egen Etsyshop (klicka på länken för att komma dit) där hon säljer sina handfärgade och handspunna garner och även handfärgade topsband. Hon var så himla generös och skänkte en vinst till ett lotteri i sockutmaningsbloggen och samtidigt med det garnet kom en present till mig. Jättefint supermjukt ekologiskt merino i DK weight i en lila färg som är så sjukt mycket jag. Jag vet inte än vad jag ska sticka av det men det är helt ljuvligt mjukt så det blir kanske en mössa.

Det händer mycket roligt på instagram, det är en positiv och peppande miljö där tycker jag och inspirationen flödar. Det är just via instagram som jag fick en förfrågan från Gro som färgar under namnet Moods of colors om jag ville prova hennes sockgarn och det ville jag så klart. Hon har också en Etsyshop och där kan man dregla ihjäl sig kan jag lova. Jag har inte nystat upp mitt garn och börjat provsticka än men förväntningarna är höga, färgerna är mina favoriter (påminner mycket om min favoritfärg av Lorna's laces Shepherd sock "Bittersweet" som kanske är det snyggaste garnet någonsin) och garnet är väldigt mjukt och stunsigt. Jag valde det tjockare sockgarnet i DK weight så vi får se om det räcker till ett par strumpor. Tack så mycket Gro, det ska bli spännande att testa ditt fina garn.

4 kommentarer:

Heidi sa...

Gratis till väldigt fina presenter!

Du var verkligen värd att få så fina presenter i brevlådan:)

Gro sa...

Åååå nu blev jag rörd... Tack för fina ord. Det värmer väldigt ska du veta!
Jag älskar att blanda färger, experimentera och skapa glädje och sprida glädje!

Stor kram från Värmland!

Manduzana stickar sa...

Du är så värd allt fint du får!

Anonym sa...

Härligt att få tips på handfärgade garner som går att köpa. Snygga färger!