söndag 6 juli 2014

Eunice

 Mönster; Eunice av Cookie A från boken Sock innovation (ravelrylänk). Stickade helt efter mönstret förutom att jag förlängde resåren något och så stickade jag fel på den ena strumpan på ett ställe men jag struntade blankt att göra någonting åt det. (Felet syns inte om man inte vet var det är.)
Ett helt fantastiskt fint mönster och jag är jättenöjd, riktiga skrytsockor.
Tro det eller ej men det här är mitt sjunde par i sockutmaningen, helt otroligt!

Ett problem jag har med Cookies mönster är att jag har svårt att få rätt stickfasthet, mina strumpor blir alltid lite stora, vilket är bra i benet med mina kraftiga vader men inte lika bra i foten eftersom mina fötter är ganska små. Men de här är ändå helt okej i storleken.

Garn; Regia tweed, lite mindre än två nystan i den grå färgen. Det här var riktig kärlek från första maskan, så fint garn, mysigt att sticka med och väldigt fint resultat. Jag fick en känsla av att det drar mer än "vanliga" sockgarner, något att tänka på om man har stora fötter eller stickar långa skaft.

Stickor; 2,25 mm strumpstickor, magic loop kan gå och dö, strumpstickor is the shit!




6 kommentarer:

annasaviga sa...

Fina sockor! Din sockutmaning har verkligen fått mig sugen på lite sockstickning (även om jag inte är med i utmaningen) och i går beställde jag två nya härvor sockgarn. Och precis som dig blir det på strumpstickor, magic loop är definitivt inget för mig. Tycker att flytet i stickningen försvinner och varför krångla till något som funkar så bra från början.

miastick sa...

Hahaha, gå och dööö magic loop! :D

Ullfull sa...

Så snygga!! Strumpstickor är bäst!!

frisky frog sa...

Finfina! =)

Liisa sa...

De är jättefina! Intressant att du alltid får Cookie As sockor lite stora. För mig har de en tendens att bli smala... Ibland har hon två storlekar - vilken brukar du använda?

Manduzana stickar sa...

Haha, skrattade högt när jag läste vad du skrev om magic loop!
Sockorna blev assnygga i alla fall!