lördag 5 juli 2014

Spinna spann spunnit

 Jag har på riktigt tagit tag i mitt spinnande igen, min crazy hundhårs-spinning väckte lusten och nu vill jag mest spinna hela tiden. Jag spinner på min topptyngda Kundert-slända och jag tycker så mycket om den men det börjar kännas som om jag vill ha två sländor så att jag kan ha två olika fibrer igång samtidigt.
 Först spann jag den här fantastiska gröna, fibrerna är 100% handfärgad BFL från Fiber optic yarns i färgen "Highland Blueberry", jag fick de här fibrerna i present för många år sen och det var så roligt att spinna dem. BFL är en favorit hittills. Härvan väger 115g och det blev 314 meter tvåtrådigt garn.

 Nästa fiber ut var BFL/nylon från Limmodesign i färgen "Persika" Målet var att spinna sockgarn och det tycker jag att jag lyckades med , lätt och kul att spinna och jag ser fram emot att sticka ett par strumpor i egenspunnet garn. Två härvor blev det och tillsammans väger de 104g och är 288 meter.
 Jag har försökt spinna så att färgerna ska komma i olika fält med mjuka övergångar, vi får se hur bra jag lyckats med det.

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Otroligt vackert garn! Vilka färger!

Heidi sa...

vilka vackra färger!

Irene Lundell sa...

Så vackert! Framförallt den rosagula

Irene Lundell sa...

Så vackert! Framförallt den rosagula

myzpyz sa...

åhhhhhhh...
nu dog jag lite!!! så vackert!!!
kraMyz

nesinom sa...

Så vakkert!

Unknown sa...

Otroligt vackert garn! Säljer du ? Skulle köpa jätte gärna. Hälsningar från Övertorneå. Elena