onsdag 18 februari 2015

Komponera en kofta - ett plagg som passar

Nu finns Stickameras KAL-kofta som färdigt mönster, både som e-mönster och som tryckt mönster om man hellre vill ha ett pappersmönster. Mönstret har vi döpt till "Komponera en kofta-ett plagg som passar" för det är just vad det är. Utifrån din kropp och dina önskemål kan du med hjälp av mönstret komponera 100 olika koftor om du så vill det.

Mönstret finns att köpa här på ostbiten.se och där finns också garnet som jag stickade min kofta i, Lavold Silky Wool, ett utav mina favoritgarner.

Det har varit så roligt att få dela med mig av mitt tänk kring uppifrån och ner koftor och få samarbeta med Stickamera kring det här projektet, nu lämnar jag över min bebis i era händer och ser fram emot att se alla fina koftor ni stickar. (Glöm inte bort att gå in på stickamera.se och titta på koftorna i galleriet och skicka gärna in en bild på din egna kofta som du stickat utifrån mönstret.)

2 kommentarer:

Sascha sa...

Ååå detta har jag väntat på! Nästa projekt upp på stickorna blir en kofta som passar perfekt!

Anonym sa...

Jag har äntligen köpt receptet! Men jag undrar hur jag ska tänka när jag stickar en båtringad tröja. Det känns som att jag får väldigt få maskor till ärmarna. Ska jag göra en annan raglan än den vanliga 45gradiga eller finns det något annat knep? Mvh / Ämma/skrufz