tisdag 26 maj 2015

Det där sista

Efter att de sista (?) stora grejerna blev färdiga inne hamnade jag i renoveringskoma. Jag har inte orkat/velat ta tag i det där sista fixet. Och ändå är det just det där som jag gått och retat mig på, att vi inte har ett enda rum som är helt klart. Jag inbillar mig att själen skulle bli lugnare av att den där sista listen är på plats och att trappen blir slipad.

Vi får väl se om jag har rätt för nu har jag gett mig själv en "göra klart"-utmaning. Jag började med att skriva en lista på alla småsaker (en del lite större saker också) och sen ska jag beta av allt en gång för alla.
Sovrummet är först ut. Här har min pappa och min bror hjälpt oss med att putsa muren och lappa hålet i golvet där en köksspis en gång stått. I alla år vi bott här har det varit ett sotigt hål in i väggen och ett hål fyllt med grus i golvet. 
Här har jag grundat muren, känner på mig att det kommer bli den perfekta fotobakgrunden till pågående projekt. :-)
Min gamla bästis kvistlacket har också åkt fram igen. Jag vill inte ens tänka på hur många timmar vi spenderat ihop.
I det här läget är jag nu, färdig mur och grundat golv. Det blir fint! Tycker så mycket om när lagningen syns, det blir som en del av historien om huset. Fortsättning följer...

1 kommentar:

Heidi sa...

Så fint det blir:)