fredag 8 oktober 2021

Stora Dyllingen i bruk



 Har tagit bilder till ett nytt mönster idag men passade på med någon helkroppsbild också när jag för en gång skull hade klätt upp mig lite. Klänningen är en "hackad" version av Seamwork Natalie som är en blus egentligen. Jag kapade av den i midjan ungefär och la till en rynkad kjol med två stora utanpåfickor. Den är sydd i en småblommig viskos från Stoff o Stil och jag trivs så himla bra i den. Känner mig bekväm och fin. Till klänningen hade jag min gulgröna Stora Dyllingen som verkligen är en riktig favorit. Försöker att inte slita på den för mycket men garnet håller sig superfint så jag behöver nog inte vara orolig. Det är så här jag helst vill gå klädd hela oktober, i tights, klänning och stickad tröja. Jag måste sy någon mer höstanpassad klänning, helst någon med lång ärm.

Inga kommentarer: