lördag 21 september 2024

Lorette

 

Jag stickade min Lorette sommaren 2023 men den fick aldrig några bra bilder och det var ju lite tråkigt för det är en jättefin tröja som jag använt mycket.

Men idag slog vi till när jag hade klätt upp mig lite och vi råkade vara i skogen.


Jag hade lite passformsproblem med min Lorette så jag fick flytta maskor från kroppen till ärmarna istället jag minns inte exakt hur jag gjorde men det blev himla bra till slut. (När jag följde mönstret blev alltså ärmen för smal och kroppen för vid.)

Varför har jag då använt den så mycket det senaste året? Jo det har mycket med garnet att göra, jag börjar närma mig klimakteriet med stormsteg och har blivit väldigt varm och då har mjukare garner blivit viktigare för mig så att jag kan ha ärmlöst under.

Min Lorette stickade jag i Sandnes Lanett babyull och jag är väldigt nöjd med både färgerna och hur garnet hållit för användning. Jag sticade med stickor 3 mm och 2,5 mm och dt gick faktiskt undan fast det var tunna stickor. 



Inga kommentarer: