fredag 14 september 2007

Ett nästan färdigt objekt och en massa upprepningar


Fortfarande sjuk sjuk sjuk och det är bara så tråkigt. Min randiga raglankofta är klar, eller nja den är färdigstickad men särskillt klar är den inte. Alla trådar ska fästas och så ska den blötas upp och bångstyrliga moss-stickade kanter ska tvingas ner och sen återstår ju det lilla problemet med knappar. Dels problemet med vilka knappar jag ska ha och sen att hitta dem. Knapputbudet i den lilla staden lämnar ganska mycket att önska.
Idag blir det en bild på de gäckande "hårdakarameller"-sockorna, jag har repat upp dem sen den här bilden togs. Fyra gånger har jag repat upp dem, nu ser det helt annorlunda ut och jag tror nog att de hittat sin rätta form. Jag gillar verkligen kombinationen mörkchokladbrun och ceriserosa. Snyggt.
Idag har jag skickat min bytessjal, hoppas att mottagaren blir lika glad som jag blev över min. Jag har köpt kuvert också så att jag kan skicka mitt första hemlispaket så fort det lyxuösa garnet kommer med posten. Jag längtar efter mitt Yll o Tyll-paket! Å vad det ska klappas garn, som om det vore små kattungar ska jag smeka mina malabrigo lace härvor. :)
Man måste ju trösta sig med någonting när man aldrig blir frisk. :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör helt rätt i att trösta dej lite :)
Inge skoj alls att vara sjuk.

antfarm sa...

Hej!

Nu är jag också sjuk:( Jag har ju varit hängig hela veckan men nu är det inte bra så jag har ringt och sjukskrivit mig. Ska vara hemma i alla fall måndag och tisdag.

Hoppas garnet kommer i morgon så ska jag släpa mig ner och hämta det om inte du vill komma hit eller mannen kan hämta det.

Sjuk är inge kul!