söndag 9 september 2007

Äntligen lite färdiga objekt!

Muddar till systerdottern med dödskallemotiv, jag har gjort om We call them pirates mönstret en smula och anpassat det till små handleder och så har jag lagt till ett hjärta och stickat en uddkant. Det rosa garnet är rester efter mina prinsesssockor (som ni ännu inte har sett, jag vet) och det svarta är On-line Supersocke.


Benvärmare till systeryster i Snowflake Lace-mönster stickade i On-Line Supersocke på stickor 2,5. Kanske lite svårt att se mönstret i svart men det är väldigt fint.

Jag är sjuk idag, självklart borde jag nog lägga till eftersom jag jobbat en vecka. Jag blir alltid sjuk av att jobba för jag har världens sopigaste imunförsvar. Så nu sitter jag här och gruvar mig för jag ska ju faktiskt jobba heldag imorgon med, fast jag har svullna halsmandlar och feber. Det lär väl gå antar jag. Jag sitter under filten och stickar lååånga varv igen, ärmarna är klara och det blev nog inte för korta, nu återstår att se hur nederkanten blir. Jag är skeptisk. :)

9 kommentarer:

antfarm sa...

Hej!
Vilken tjusig bild du fått till i överkanten på bloggen (det heter säkert nåt särskilt?). Höstig och härlig!

Anonym sa...

Benvärmarna är jättensygga, jag gillar verkligen spetsmönstret!

Jag hade tänkt sticka knästrumpor i liknande stil, men inser nu att det kanske är smartare med tajta benvärmare... blir ju inte lika knöligt i skorna...

Anonym sa...

PS. Hoppas att du snart mår bättre igen!

Åsa sa...

Åh vilka fina benvärmare och muddar du har gjort. Kan tro att det är glada tjejer som fått dom.

Agata sa...

Snygga benvärmare, muddar och blogg! Krya på dig. Ett gott the kan göra susen, om inte för immunförsvaret så åtminstone för själen.

Anonym sa...

Jättefina saker du stickat!! Benvärmarmösntret är verkligen snyggt.

Clara sa...

Fina saker gör du, och fint har det blivit på bloggen! Krya på dig!

Thepas sa...

Det gick åt 50 g plus lite till när jag stickade mössan. Jag kommer ihåg att jag någonstans i mitten var förtjust över att det verkade räcka med ett nystan men sen fick jag minsann börja på ett nytt. Jag kommer inte ihåg på rak arm hur mycket som gick åt av nummer två men du behöver i alla fall två nystan...

Dödergök sa...

Tack så mycket för alla kommentarer, det känns jätteroligt ska ni veta.

Eftersom jag hade feber när jag skrev inlägget (och har det fortfarande i och för sig) glömde jag skriva att benvärmarna är ett par sockor egentligen och att mönstret kommer från magknits.com.