fredag 14 december 2007

Lyckopiller för en uttråkad gök



Några fler desperata hemmafruar där ute i etern som drabbats av fredagdamp och tristess?

(Kanske till och med några med begynnande 30-årskris och uppdämda sociala behov.)

Det är alltid tråkigt när mannen är borta och jobbar men den här veckan har varit extrem.

Därför har jag beslutat mig för att publicera min överlevnadsguide till den här veckan (och alla andra veckor med fredagsdamp och tristess) för att jag sen ska kunna plocka fram det här inlägget när jag behöver läsa det. Ni andra som känner igen er i min situation är varmt välkomna att ta del av tipsen, kanske kan de liva upp er också. Om inte annat kanske ni kan känna er glada över att ni inte är lika självömkande och dagdrömmande som en Död Gök. ;)

Lista över tv-program som livar upp vardagen

  • Repriserna av Gilmore girls visas på femman kring tre på eftermiddagen. Det är dom bra avsnitten nu, när Rory börjar bli kär i Jess och pratar böcker och musik med honom istället för att stirra storögt på den där dötrista Dean.
  • Repriserna av Sex and the city går alldeles för sent på trean på vardagskvällar, typ halv ett, men om man ändå ligger och vrider sig i sängen eller inte hunnit gå och lägga sig än finns det ju inget som gör mig på bättre humör iaf.
  • Godmorgon Sverige. Det är bara att inse, mina dagar blir inte vad de ska vara om jag inte börjar dagen med en stor dos nyheter. På svt hela morgonen.

Livsviktig musik för gråtrista dagar utan mening och mål

  • The Smiths, alla skivor, alltid, på repeat så det så.
  • Miss Li på väldigt hög volym och så måste man sjunga med i alla dirty texter och dansa lite också.
  • The Killers. (Varning utfärdas dock eftersom man lätt blir handlöst förälskad och börjar fantisera om att rymma med en cowboy från Las Vegas.)
  • She wants revenge. (Om du redan gett upp och bokat flygplansbiljett och köpt cowboyhatt.)

Annat livsviktigt som jag lätt glömmer bort

  • Många långa snabba promenader gärna i kallt och soligt väder om det går att ordna.
  • Kikärter, kikärter är totalt underskattade som lyckopiller.
  • Grötfrukost, gärna i kombination med Godmorgon Sverige samt morgontidningsläsning via datorn.
  • Hundgos.
  • En gammal älskad katt i knät.
  • Tjejgnäll med vännerna och systern.
  • Varm choklad.
  • Harry Potter (jag sparar på den sista boken men snart så....)

Se där jag blev genast på bättre humör, jag ska döpa det här inlägget till Lyckopiller tror jag...

2 kommentarer:

desiree sa...

Den där göken låter inte särskilt död :-)

Kajsa sa...

Vilka härliga tips! Fast jag är för tillfället vääääldigt osysslolös då jag redovisar mitt exjobb på måndag :S Men efter det kommer ju tristessen garanterat komma, så då får jag läsa om ditt inlägg igen :) Harry Potter läste jag och sambon ut för en vecka sen (fick läsa högt då vi bråkade om vem som skulle få ha den först...) Du kommer INTE bli besviken!

Ha en trevlig helg!