lördag 29 november 2008

Du måste va sjuk, sjuk sjuk sjuk

Då var det förkylt igen då. Lyx-jos, lyxglass, halstabletter, näsdukar och glossig tidning.
(Fast så vidare glossig är den ju förstås inte, I'm a Lantliv kind of gal men om man redan prenumererar kan man ju inte gärna köpa en till.)
Det är syyyndast om miiiiig i vääääärlden.
Två lediga dagar på en vecka och båda två kommer jag att tillbringa nerbäddad med feber innan jag ska jobba igen på måndag.
Jag skulle inte ha någonting emot att krypa ner i ett varmt och gosigt ide en stund...
Jag har stickat klart min lila sjal idag, den blev så mysig, om jag orkar ska jag inviga mitt blockningspussel imorgon.
Jag har lite dåligt samvete över att jag är så neggo hela tiden, ni får förlåta mig men jag känner mig inte så äppelkäck för tillfället.



7 kommentarer:

lisa sa...

Men man måste inte vara äppelkäck hela tiden, som tur är! Tycker i alla fall att du har en superfin blogg. Krya på dig, och hoppas att det blir lite bättre att vara Dödergök snart!

Anonym sa...

Instämmer med Lisa du behöver absolut inte känna något tvång att vara på ena eller andra sättet på bloggen. Hoppas att du snart mår bättre på alla plan och att halstabletterna med äppelsmak (lite ironiskt med tanke på "äppelkäckheten") gör underverk!

maria carlander sa...

o drick en massa te: starkt chai med varm skummad mjölk och en kanelstång i. o så ta dig en jäkel för halsen!

Liljekonvaljemö sa...

Kan bara hålla med de föregående talarna, det är ju din blogg och du bestämmer tonen i den. Krya på dig, bädda ner dig i sängen, drick litervis med hett te och ät skålar med glass.

fale artut sa...

Visst känner man sig lite bättre när man har fått skriva av sig lite?
Jag tycker att man kan skriva både dåliga och bra dagar, livet är ju sånt. Blogglivet ska väl ändå spegla verkligheten?
Bädda ner dig ordentligt och tänk på att någon därute bryr sig om dig! Ganska många, tror jag.....
Ljuset kommer tillbaka!

Anonym sa...

Näe, har du blivit sjuk igen? Din stackare!! Nu får det väl ändå räcka!

Å, jag hoppas så att detta går över snabbt!

Kram kram!

PS - Håller helt med övriga, man behöver def. inte vara äppelkäck hela tiden. Tvärtom. Äkta och rak slår alltid-på-topp-och-perfekt och äppelkäck till 100%.

Dödergök sa...

Tack så mycket, ni är så gulliga!
Det är inte direkt så att jag har dåligt samvete specifikt för bloggens negativa innehåll utan mer att jag har dåligt samvete över MITT negativa innehåll. Om ni förstår vad jag menar. :)

Jag vill vara glad och sprallig och kreativ och snäll, inte trött och gnällig och sjuk och arg och sur. Till att börja med skulle frisk räcka bra...