fredag 28 mars 2014

Bloggtrubbel


Jag har fått höra via en läsare att det skickas spam via min blogg och jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt problemet. Jag har slagit på ordverifieringen på kommentarerna och bytt lösenord till blogger, dessutom satte jag mig och  raderade ca 21000 kommentarer som fastnat i skräppostfiltret. I den processen så råkade jag även radera alla kommentarer på de senaste inläggen och det ber jag så hemskt mycket om ursäkt för! Era kommentarer betyder jättemycket för mig och jag hoppas att ni orkar fortsätta kommentera även fast det nu blir lite krångligare. 

Om någon har några tips på vad jag kan göra för att bli av med det här problemet så tar jag tacksamt emot dem.
Ha en fin fredag!
 

5 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Undrar om det är bloggen som skickar spam? Hotmail däremot brukar ju göra det med jämna mellanrum, byt lösenord även där om du inte redan gjort det.
Hoppas att det löser sig!

Dödergök sa...

Medea! Jag är också skeptisk till att det är bloggen men det är den info jag fått. Jag har bytt lösenord till mejlen också men sen vette sjutton om jag kan göra något mer.

Maria sa...

Är det så att läsarna får ett meddelande att bloggen innehåller virus? Isåfall har de nog Chrome. Ta bort funktionen Track backs eller vad det heter så löser det sig. Jag har haft samma problem. Borta! :)

Efwa - Medea sa...

Perfekt Maria!

KatLinn sa...

Jag har fått mail från din blogg, som följande kommentarer när jag klickade i att jag vill följa kommentarsfältet. Nästan alla meddelanden hade reklamlänkar till tjänster i Polen, så jag trodde nästan att jag själv drog dem till mig (eftersom en del av innehåll på min dator är på polska och Google vet väl allt om alla), när jag sen valde att avfölja kommentarsfältet slutade även spammailen komma.
Trist att du fått så mycket jobb med att radera alla kommentarer...