söndag 17 juli 2016

Aranami shawl och så en klänning

 Igår förmiddag alldeles innan det började blåsa stormbyar var ljuset magiskt och vi passade på att fota min nya klänning och Aranami shawl som varit färdig ganska länge.

Klänningen sydde jag i fredags och jag är helt säker på att den kommer att vara en favorit en lång tid framöver.
Tyget är viskosjersy från Stoff och Stil och färgen är den perfekta currygula som jag alltid letar efter.
Jag har satt ihop kjolen från Moneta med en modifierad top från Stoff och Stil som jag dels gjort en FBA på och dessutom har jag gjort om ärmen till en puffärm och ringat ur den betydligt mer. Det blev så bra och det är så roligt att jag numera har skillsen att ändra i ett mönster så att plagget passar just mig.

Aranami shawl började jag sticka på tidigt i våras, jag har använt rester av Donegal tweed och Supersoft från Magasin duett och sen köpte jag till några nystan i olika färger också.
Stickningen var verkligen rolig, man stickar sjalen i moduler, och den blev så fin MEN jag är skeptisk till att jag kommer att använda den. Dels är den nog lite liten för att passa mig men sen är det nåt annat också som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Jag skrev på instagram att det är en cool sjal för coola personer och jag är nog inte tillräckligt cool... Jag ska ge den en chans och se om jag hittar en jacka till hösten som den passar till.


 Magiskt ljus som sagt och egentligen står jag på en körväg fast det ser ut som om jag står mitt ute på åkern.



6 kommentarer:

Heidi sa...

Du ser jättefin ut i klänningen!

Synd att sjalen blev lite liten, men du kanske kan göra en till, fast i större storlek??

Katrina sa...

Curryfärgen passar verkligen perfekt för dig! :-)

Monstermønster sa...

Flotte bilder, som vanlig! Og stilig med en liten fargeflekk i Aranamisjalet.

Anna sa...

Underbar klänning! (Har själv sytt en Moneta i samma currybula tyg från stoff och stil :-))

Linnéa sa...

Vilken underbar klänning! Du klär verkligen i den färgen:)

Anonym sa...

Sjalet er virkelig lekkert! Kjempefint med de okerfargede feltene. Matcher kjolen kjempebra!