fredag 29 november 2019

Skyskrapan

 Mönster; Skyskrapa (ravelrylänk) av Madelene Linderstam.
Den här barntröjan började som en Skyskrapa men slutade kanske mer som en hommage till mönstret.
Jag började uppifrån och ner med angiven stickfasthet och angivna stickor men det funkade inte för mig. Tröjan blev alldels för smal. Jag vet inte riktigt varför men jag repade upp och började sticka nerifrån istället med fler maskor. Jag bestämde mig för att jag ville göra en tröja i restgarner från skåpet och kom fram till att sockgarner var det som jag hade mest av och i gladast färger. För att få rätt stickfasthet så höll jag de flesta garner dubbla men jag har också blandat in en del Dk-sockgarner som jag stickat enkla.
Dels för att garnet skulle räcka men ocskå för att jag tycker att det alltid blir lite knasigt för mig med stickfastheten om jag blandar stora enfärgade partier med flerfärgsstickning så ville jag sticka hela tröjan randig.
Jag stickade som sagt tröjan nerifrån och upp och valde att minska i raglan för mönstret blev snyggast så. Jag ringade ur fram och plockade sen upp för halsresåren och stickade den tvåfärgad och sen avslutade jag med en rullkant.
Allt som allt är jag nöjd med den här glada tröjan och jag hoppas att mottagaren kommer tycka om den.
Ja just ja, storleken jag stickade är ca 6 år.

Garn; Jag använde massor med sockgarner, lite rester jag inte vet vad det är men jag ska försöka lista de jag kommer ihåg och har koll på.
 Regia Silk, Manduzana Andromeda (med glitter), Manduzana Sock, Manduzana Sock Dk, Moods of Color Soft Sock, Moods of Color Soft Sock Dk, Onion Nettle nånting och ett sockgarn från Limmo design.
Har ingen aning om hur mycket som gick åt allt som allt men den gjorde ett bra hål i mitt restgarnslager.

Stickor; Jag landade på 3,75 mm till resårerna och 5 mm till resten av tröjan.
  


4 kommentarer:

Heidi sa...

Den ser verkligen helt annorlunda ut än originalet:)

fale artut sa...

Egen prägel på den!

Unknown sa...

According to Stanford Medical, It is in fact the SINGLE reason this country's women get to live 10 years more and weigh an average of 42 lbs less than us.

(By the way, it has absolutely NOTHING to do with genetics or some secret exercise and EVERYTHING around "how" they are eating.)

BTW, What I said is "HOW", and not "WHAT"...

Tap this link to determine if this quick questionnaire can help you discover your real weight loss possibilities

Jessica sa...

Jag delar detta vittnesbörd till partners som lider i sina relationer eftersom det finns en varaktig lösning. Min man lämnade mig och våra två barn för en annan kvinna i 3 år. Jag försökte vara stark bara för mina barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta. Jag blev sårad och förvirrad. Jag behövde hjälp, så jag gjorde en research på internet och hittade en sida där jag såg att Dr Ellen, en trollformel, kan hjälpa till att få tillbaka älskare. Jag kontaktade henne och hon gjorde en speciell bön och trollformler för mig. Till mina överraskningar kom min man tillbaka hem efter 2 dagar. Det var så vi återförenades igen och det var mycket kärlek, glädje och frid i familjen. Du kan också kontakta Dr Ellen, en kraftfull förtrollningsledare för lösningar

1) Returnera pojkvän

2) Återförena man eller fru

3) Om du har mardrömmar

4) Botemedel mot hiv och hepatit

5) Kraftfull magisk ring

6) Lycka till

7) Brytande av besatthet

Kontakta EMAIL:ellenspellcaster@gmail.com Du kan också Whatsappa honom +2349074881619