måndag 16 oktober 2023

Vertices Unite

 

Förra året stickade jag en Verticles Unite (sist på bollen jag vet) i blå toner. Det var en väldigt rolig stickning men jag har inte använt den så mycket. Stickade den minsta varianten och den blev lite för liten för mig och blått var fint men kankse inte riktigt perfekt på mig.

Så i våras la jag upp till en ny, den här gången i varma guldiga toner med en hel del rosa som kompliment. Det är bara lyxigaste lyxgarnerna och allt är rester. Madelinetosh Tosh merino light i två färger, Moods of Color silke och jak, Manduzana Corriedale sock och två superlyxgarner jag fått av Lisa men glömt vad det är.

Jag stickade den minsta igen men jag förlängde den lite så den här kan jag vira perfekt runt halsen.

Stickade med 3,25:or och alla garner är i fingeringtjocklek så tyget fick härligt fall.

Trivs så oerhört mycket bättre i den här.

Bilderna tog vi idag på en magisk badplats på Sollerön.






3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin sjal, härliga färger. Jag har stickat några liknande. Mina vänner blev så förtjusta i den så jag fick sticka på.

fale artut sa...

Perfekt, så personligt och unikt!

Inger sa...

Den är jätte fin. Jag har inte stickat någon, men en blå/ turkos kanske man ska börja med. Ha trevligt höst.