måndag 26 februari 2007

På jakt efter någonting rött

Idag har jag och vännen Å gått "den gröna halvmilen" (som jag väljer att kalla den) med hundarna, tråkigt väder men jätteskönt att komma ut. Efter det hann vi med att göra en liten garnköpartur också, dock utan garnköp. Jag måste hitta någonting rött och spännande till min pulsbytarvän, fast jag har ju till sista mars på mig att sticka och skicka iväg dem så det ska nog ordna sig. Dessutom har jag blivit knäpp eller nått, just nu har jag minst fyra projekt på gång. Hur gick detta till kan man ju undra, jag som införde den fina regeln att jag måste sticka klart någonting för att få börja med nåt nytt. Hum... det funkade ju ett tag iaf.
Idag har jag börjat på (och tänker nog bli klar också) med ett hårband till min syster ur boken "Sticka" av Nina Sagulin. Jag lånade den på biblioteket i lördags och det finns både ett och annat som jag skulle kunna tänka mig att sticka i den. Men jag har inte rätt garn i rätt mängder för att kunna göra någonting stort så det blev ett rosa bomullshårband med något slags rutigt ytmönster. Fint till min systers svarta hår.
Jo just ja, älskade systerdottern har varit här också och önskat sig grå benvärmare med vita blommor i födelsedagspresent, men hon fyller iaf inte förns i maj så något av det andra lär jag väl hinna bli klar med...

Inga kommentarer: