söndag 1 april 2007

Färdiga objekt och förvirrade hönshjärnor

Så här blev den, mammas kofta i vivaldi från garnstudio, mönstret kommer också därifrån, det blev garn över så hon får nog en till liknande fast lite mindre vad det lider. Knapparna är jättefina, holländska pärlemoknappar 55 kr för en blandad rätt stor påse, inte direkt svindyrt.
Min sjal ute på vift. Kanten rullar sig lite trots blockning men vem bryr sig!?

Här ser vi sjalen på, det är min snart 7-åriga systerdotter som varit fotograf, rätt imponerande va? Mönstret är helt improviserat och jag är nöjd.


Avslutningsvis visar jag mina förvirrade halvfärdiga hönshjärnor. Dom är söta. Mönstret kommer från någon sida på nätet, barnen i skolan gör dem som påskpynt men i lite mer traditionella höns-färger.
Lisa! Det var den bästa blåbärsbild som jag sett på länge! :)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjalen är ju superfin...ser jätteskön ut.

Tupp/höns/kycklingarna skulle man kanske kunna sysselsätta dottern med nu när det är påsklov o hon inget har att göra, fin fina.

Agata sa...

Mycket fint! Alltihop! Till och med hönorna får mig att vilja sy några till påsk, trots att jag inte är mycket för påskpynt.