måndag 30 april 2007

Samlar mina tankar lite

Jag känner mig ostrukturerad. Dags att bringa lite ordning i kaos kanske? :)

Saker som jag ska göra idag?
  1. Diska och städa (mannen och jag ska hjälpas åt för han går bara halvdag i skolan idag).
  2. Boka tvätt-tid. (Måste måste måste komma ihåg!)
  3. Tvinga mannen att försöka laga min symaskin.
  4. Sy två sömmar (dvs. om mannen kan laga symaskinen) så att jag kan sätta upp ny gardin i vardagsrummet.
  5. Ägna en stund åt mina rabatter. Gräva upp lite småplantor som Å ska få till sin balkong. Kanske måste jag vattna mitt grönsaksland också om det inte bestämmer sig för att regna. Jag tog en titt under fiberduken igår och rädisorna har kommit upp, men jorden var tråkigt torr. Trist att behöva börja vattna redan nu, jag vill ha regn!

Det var listan det. Utöver listan ska jag inte göra så mycket mer, sticka klart de sista 5 varven på min bomullströja, laga någon god mat och umgås med mannen.

Avslutningsvis vill jag som hundägare vädja till alla er Valborgsgalningar där ute: Snälla ni, lägg ner det där med smällarna! Om ni nu nödvändigtvis måste skjuta raketer gör det på tryggt avstånd från er själva och livrädda hundar/djur. Jag har aldrig förstått vitsen med fyrverkerier inte ens när jag var liten och nu när jag har en livrädd hund, Charlie, så känner jag mig riktigt hatisk mot allt som smäller och tjuter och lyser. Det finns så mycket roligare saker att lägga pengar på! Puss!

Inga kommentarer: