måndag 16 april 2007

Måndagmorgon

Jag har väntat på dem i någon dag nu eller så men i morse när jag gick ut på hundpromenad hade dom slagit ut, iaf några. Visst är den fantastisk? Dubbel narciss "Flower Drift". Jag blir lite knäsvag och lätt berusad. Det känns inte rätt att gå och jobba en aprildag som börjar med 10 grader varmt och utslagna narcisser. En sån dag ska man gräva grönsaksland, grilla haullomi, läsa någonting av Bob Hansson, sticka ett par varv på sin bomullströja och bara andas djupa andetag. Men så är det nu inte för jag ska vara hemkunskapsfröken i dag.
Meja njuter av morgonsolen hon med. Hon löper den lilla räkan så Charlie har bott hos mamma och pappa i två veckor nu. Jag saknar honom!
En frukost värdig en hemkunskapsfröken? Äpple, naturell yoghurt, solrosfrön och kruskakli.

Nej nu får det vara slut på det här tokbloggandet, jag måste göra mig i ordning och gå och läsa på om kalcium. Ni som är lediga idag; Njut! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här uppe har inte påskliljorna börjat blomma ännu och vi har snö överallt, men jag ska njuta av min lediga dag ändå! Har inte prövat blåbärsteet, men ska göra det. Tack för tipset. I Like Blåbär!

Anonym sa...

Och här kokade tjärnen av parande grodor. Men endaste påsklilja har blivit knyckt...fattas bara att någon stjäl mitt fina krusbärsträd ochså.