söndag 22 september 2013

Ett ufo har landat


Efter en helg av ströstickande är mitt första ufo färdigt! Trådar fästa och allt. Mer info kommer efter blockning. 
Nästa ufo till rakning är den här fantastiskt gula underbart lyxiga sjalen som blivit liggande för att jag trodde att jag skulle sticka klart den i ett krulligt nystan Colinette jitterbug ( ett nystan som alltså behöver härvas och tvättas och torkas, ja ni fattar det skriker UFO om ett sånt projekt). Men jag hade helt fel, färgen stämmer inte alls så jag fortsätter att sticka i mohair från Norrgården och Malabrigo sock. Ursprungligen hade jag tänkt en lila i-cord som avslut på den här men nu lutar jag åt en svart/vit randig kant på tvärsan liksom. Vi får se, är hur som helst tokkär i alla lyxiga garner i den här sjalen och längtar efter att använda den.

5 kommentarer:

sjusoverskan sa...

Härligt när man får UFO:n färdiga så man kan lägga nya UFO:n åt sidan ;-)
Kram Inger

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Har stickat en sådan där sjal jag också. Men i fulgarn. Och min blev mycket liten. Kanske möjligen beroende av att mina krafter inte räckte längre. Men jag tror baske mig att jag ska göra ett nytt försök. Annars får jag hålla mig till mina evinnerliga raggsockor...

Malena sa...

Och så kommer jag och tycker att en svart vit randig kant på tvären med lila i-cord hade varit pricken över i :)
Vad härligt att garnet inte passade! Det ska bli spännande att se den färdiga sjalen...

Anneli sa...

Jag tror att det är lättare att få UFO:n att landa om de är så färgglada som dina. :-)

/Garnfröken

Irene Lundell sa...

Dina röda sockor är jättefina :-)
Blockar du sockor också? Undrar lite vad det ska vara bra för, de formas ju liksom av foten ändå?

Hälsar nybörjarstickaren