onsdag 7 mars 2007

Elbolag och örongodis

Inte mycket stickat idag alltså. Jag har stickat klart hårbandet men inte virkat den fina kanten som jag faktiskt tycker att jag också är värd eftersom syrran fick en. Vad har jag gjort istället då? Jo förmiddagen spenderade jag i telefon med div. elbolag och hyresvärdar utan att komma fram till någonting egentligen. Så med andra ord kommer morgondagen att vara en enda lång upprepning av den här dagen. Suck!
Vi har enda sen vi flyttade in här för ca 1 1/2 år sedan tyckt att våran elräkning varit lite väl hög men eftersom elpriserna stigit så har vi inte ifrågasatt det så mycket. I måndags kom en räkning på 3659kr. (konstpaus) (Knyta näven i fickan-andas djupa andetag.)
Ja vad ska man säga? De jag pratat med idag tycker ju också att det låter lite märkligt. (Nähä så ni tycker det?) Imorgon ska en man kontrollavläsa våran mätare igen, det är nämligen det som de har gjort för att komma fram till denna lilla nätta summa. Om han inte upptäcker något fel återstår det roliga i att få någon att kontrolera att mätaren verkligen fungerar som den ska alternativt kolla vad det är för klant som kopplat upp hela kvarterets gatubelysning på våran mätare. Jag ser inte fram emot det alls kan jag avslöja. Inte alls.

Tycker ni inte att det varit lite dåligt med fågelsången och popmusiken i den här bloggen? Jag är en person som står vid mitt ord och tänker härmed åtgärda denna brist en smula iaf.

I öronen denna blöta första vecka i Mars 2007
  • Äntligen kraxar kajorna igen mina blekögda älsklingar
  • The Killers Sam's Town
  • Moneybrother Pengabrorsan
  • Jamie T
  • En hel del talgoxar blir det ju också så här års

Nu ska jag läsa bloggar och dricka upp mitt te medans mannen tittar på Lost. Vi hörs!

Inga kommentarer: