tisdag 13 mars 2007

Trädgårdspoesi



Visst blir man lycklig?! Den här bilden är visserligen tagen i lördags men det är bara så vackert med svart jord och röda skott som bryter fram genom vissna fjolårslöv. Nu har de kommit upp en bra bit till och mitt ynkliga bestånd av snödroppar blommar för fullt. Om nu två snödroppar kan blomma för fullt?

Jag känner mig lite som min älskade Hannu när jag rusig går med näsan i backen och försöker insupa alla dofter och minsta lilla knopp. Om ni vill läsa lite svindlande vacker trädgårdspoesi rekomenderas denna sida varmt. www.hannusarenstrom.com Vad jag älskar den mannen! En utav mina stora svagheter här i livet har länge varit medelålders män med tvetydig sexuelläggning. Just nu är Hannu min stora kärlek, vid sidan om Morrissey och Per Hagman så klart. Jag blev galen av avundsjuka när svärmodern var på trädgårdsresa till Kinnekulle och blev guidad av Hannu i hans egen trädgård. Suck!

Nu väntar jag på att mannen ska komma hem med thai-lunch, han slutar tidigt idag, sen bär det av ut igen. Kanske bärs trädgårdsbänken ner från förådet så att man kan sitta mot väggen i solen och sticka. Innomhus känns i vart fall inte så lockande idag.

Inga kommentarer: