fredag 2 mars 2007

Med fingrarna i jorden

Pulsvärmarna är klara och garnet räckte, jiiippie! Nu ska jag bara fästa trådarna och snofsa till dem lite, sen bär det iväg till min hemliga pulsvärmar-bytar-kompis.

Annars har dagen mest ägnats åt div hushållssysslor. Inte så jätte spännande kanske.
Jag har sått årets första frön, det är spännande! Basilika, grekisk oregano, chili, sommarljus (å vad jag hoppas att de ska gro jag är helt förälskad i dem), prunkfjärilsblomster och malört belv det nu i en första omgång. Jag har inte köpt så mycket frön i år (än vill säga) jag har tänkt att jag ska göra slut på det jag har så att jag kan börja om från början nästa år. Lite nya sommarblommor och grönsaker blev det så klart men på det hela taget har jag varit återhållsam. För då kan man köpa fler plantor och perenner sen i vår, eftersom man varit så duktig och hållit igen på fröerna. Man får inte vara dum inte!

Jag har stickat lite på mammas kofta också, nu är ena ärmen nästan klar. Mitt mål är att bli färdig i helgen, ett inte helt realistiskt mål kanske men något måste man ju göra medans man tittar på Vasaloppet.

Inga kommentarer: