torsdag 22 juni 2017

Lynn

 Jag har sytt en Lynn från Seamwork, ni vet den där webbaserade sömnadstidningen jag prenumererar på. Jag gillar verkligen Seamwork även om jag inte vill sy varje mönster så är det tillräckligt många jag vill sy för att det ska kännas riktigt prisvärt. Dessutom känns det jäkligt fint att jag kan ha deras mönster, alla deras mönster och jag behöver inte ens sy största storleken och hoppas att den passar.
Heja Seamwork!

När jag gick på gymnasiet och åren efter det så var jag väldigt förtjust i städrocksklänningar som jag ofta köpte på loppis och kortade av. Lynn är en lite uppsnofsad variant av städrock och jag gillar den verkligen. Egentligen så ska den ha ett slätt, helt framstycke men eftersom jag är kort, 1,63, så såg den inte klok ut när jag bara följde mönstret. Så jag fick lov att klippa av framstycket på mitten och korta livet ca 8 cm hela vägen runt. Om jag syr den igen så kortar jag mönstret istället men jag gillar ändå den avskurna midjan.
Jag ändrade också i ryggen, eftersom den går att dra över huvudet så fuskade jag glatt och sydde bara i knapparna utan knapphål och sen la jag till utanpåfickor för alla klänningar måste ha fickor.

Jag sydde min Lynn i ett prickigt bomullstyg av typ quilt-kvalité som jag fick av misstagfrån tyg.se en gång när jag egentligen hade beställt nåt helt annat, det blev skrynkligt i bilen men det får man räkna med på nåt vis med sånt här tyg. Till oket valde jag ett blommigt bomullstyg jag sytt en klänning av tidigare.
Fin kombination tycker jag, skulle vilja sy en med ett genombrutet ok om jag hittar rätt tyg.






3 kommentarer:

Heidi sa...

Det roligaste att läsa är ju vilka förändringar du har gjort i mönstret för att slutresultatet skall passa dig:)

Men den är ju perfekt för sommaren:)

Glad midsommar!!

Anonym sa...

Vilken härlig tygkombo!

Marita sa...

Så fin klänning! Glad midsommar!