torsdag 18 januari 2018

Tvåändsstickade halvvantar

 Mönster; Före jul blev jag så väldigt sugen på att sticka lite tvåändsstickning, ingen särskild tanke med det utan bara lite okynnesstickning. Jag hade en härva superfint garn i skåpet som ville bli nåt med mycket krus så jag utgick från min egen grundmodell av tvåändsstickad vante (finna att köpa på ravelry) och dekorerade den del med lite eget påhitt dels med krus från boken "Tvåändsstickat". Halvvantarna har lite utställd krage, ett diskret flerfärgsmönster och som sagt massor med krus.

Garn; Jag fick en jättefin present av en väldigt fin vän i höstas, en härva av "JonErsgarnet Prinsessan starkt". Ett 100% svenskt z-tvinnat ryagarn från JonErs-gården i Ångermanland. Som en liten dröm, glansigt, lagom hårigt och lagom mjukt. Lite hårt att sticka med men jättevackert efter tvätt. Mönstert poppade verkligen så som man vill med tvåändsstickning.
Till uppläggningen och detaljer har jag använt Tant Koftas urfina färgspelsgarn i färgen Kråke.

Stickor; 3 mm strumpstickor.







4 kommentarer:

Heidi sa...

Så hela fina alla detaljer är. Från kruset till varven i avvikande färg!

Figeholm.aw sa...

Vackert, välgjort och användbart. Alltså väldigt mycket "dödergök" om du frågar mig. Läser din blogg med välbehag och intresse. Tack!

Cecilia N sa...

Jättefina!
Och jag har nästan klappat fåren!

leca sa...

Hejsan ! Kan man få köpa beskrivning till dessa fina ?
Hälsningar från
Lesley Carlsson…