torsdag 12 mars 2009

Vill du vinna en tjusig bok?

Eftersom ni är så gulliga tänkte jag belöna er en smula med en rolig utlottning.
Boken är Klassisk stickning av Lise-Lotte Lystrup och jag erkänner på en gång att det var ett felköp. Klickarfinget var lite väl snabbt när jag beställde hem reaböcker från Adlibris.

Boken är toppenfin, den innehålller 21 tjusiga vintagemönster men det var inget för en Gök.
Man ska gilla lite damigare grejer, mycket 40-tal och en hel del 50-tal.
Modellerna i boken är uppstickade i lyxiga garner och allt är som sagt mycket damigt och tjusigt.

Känner du på dig att du vill vinna denna vintagebok så behöver du bara lämna en kommentar till det här inlägget senast Söndag kväll.

Lycka Till!

60 kommentarer:

PetraO sa...

Klart man vill tävla!

Heldri sa...

Jag har kikat som snabbast i boken och gillade faktiskt några av plaggen. Så det är givet att jag vill vara med och tävla!

EvaL8 sa...

Hej
Självklart vill jag också vara med och tävla. Jag älskar vintage! Jag säger också grattis till brudparet även om du inte vet vem jag är.

Anonym sa...

Jag vill vinna! /Annah

desiree sa...

Jaa, vad roligt!

Oban sa...

Jag är född på mitten av 50-talet så där är kanske något som kan passa mig,om jag nu vinner boken

Anonym sa...

Klart jag vill vara med och tävla om den boken! Den står på min önskelista sen en tid tillbaka :)

Rosenvante sa...

Här är en till som vill få en chans att få vinna en fin bok.

Liljekonvaljemö sa...

Det är klart jag vill försöka vinna den där fina boken. Jag är lite förtjust i de perioder som boken täcker och vill dessutom försöka mig på lite mer komplicerade saker än vantar och mössor.

Janette Millbom sa...

den är verkligen ngt för mig! och nu känner jag på mig att det nog är min tur att vinna en av alla dessa tävlingar ;-)

/janette

Emma sa...

Jag vill också tävla! Har gått och funderat på att köpa den där boken ett tag, hoppas att jag vinner den istället! ;)

Anna sa...

Woo Hoo så kul med tävling! Vill också vara med och leka!

miastick sa...

Damig = Miastick
Jag vill absolut vara med och tävla!

Lillys stick o syhörna. sa...

jag vill gärna vinna boken.
Alltid kul med en ny bok.

Kattis sa...

Jag är en nybörjarstickare, tidigare anonym stackars varelse, som läser din blogg med stor behållning. Vinner gärna en bok! (Nöjer mig annars med fina tips, och stor inspiration, som jag redan funnit här.)

Eva S sa...

Född på 40-talet, började sticka på 50-talet och nu är min ålder på 60-talet....
En sån här mönsterbok vill jag gärna vinna.
Eva I Lund

Anonym sa...

Åh, tävling, va kul och inte måste man ha en egen blogg för att få vara med!
Anmäler mig härmed till tävlingen.
Maria utan blogg.

Anonym sa...

men åh, den är ju jääättefin, vill vinna!

ANNEPÅLANDET sa...

Ja men det vil man jo! Det var en flott gevinst, må jeg si! Hadde tenkt å kjøpe den, men tenk om jeg vinner den i stedet !?

Mia sa...

Den här måste jag vara med och tävla om! Känns som att en bra bok kan vara en putt i stickriktning. :)

Anonym sa...

Mumsfilibabba... Såklart jag vill vara med och tävla....

Henrietta sa...

Jag är gärna med och tar en lott!

Åsa sa...

Man kan knappast börja arbetsdagen bättre än med en trevlig tävling!

Anonym sa...

Åh, jag vill också vara med... :)

/Lina

Eva i Stäket sa...

Självklart vill jag vara med och tävla om boken.

Anonym sa...

Hej och stort tack för en inspirerande blogg!
Klart jag vill vara med och tävla om denna fina bok!
Många hälsningar
Kerstin i Götet

Emmy sa...

Tävlingar är ju alltid roligt, även om jag aldrig vinner i dem. Klart jag vill vara med :)

Anonym sa...

Vintage ja..
Jag vill vara med och tävla!

Anonym sa...

damigt-det är undebart mellanåt...med den där lilla extra...hmmmm
tänkte prova mina krafter i tävlingen,har inte gjort nånting sånt på åratals( kan inte säga att jag är last gammal heller!)

anna kim sa...

Hej,

Klart man vill vara med och vinna!

stick i kanten sa...

Oh, yes! Vilken trevlig bok! Anmäler mig härmed i lotteriet!

Åsa sa...

Åh, vad kul. Jag tycker att topen på framsidan av boken är ursnygg.

Anonym sa...

Oj, ja. Just vad jag skulle vilja ha mig - något härligt att bläddra i och drömma om stickning igen. Vågar inte sticka än pga en kass axel. Men, drömma om stickning och drömma om bok. DET är väl nog om något, eller?
Må så grankott...
(ngn som nu håller alla tummarna, uff...)

teresa sa...

Åh, boken verkar ju jättefin. Jag vill gärna vara med o tävla!

Kristina sa...

Jag vill givetvis vara med och tävla. Jag gillar dessutom allt det där damiga du ryggar för.

Anonym sa...

Jamen, klart det känns som att jag vill vara me...

Awelyne sa...

Jag vill cokså vara med och tävla. Jag är en sådan där dold läsare som bara läser men aldrig skriver, så nu vill jag passa på att säga grattis och tack för en bra blogg.

Katarina sa...

Så klart man vill vara med. Har redan funderat på den boken, så att vinna den vore perfekt.

handarbetaren sa...

Jag vill också :)

Bibblostick sa...

Tävlingar gillar jag!

Sillen stickar sa...

Jag vill vinna!!!!!!
/Cilla

Anonym sa...

Även om jag inte är så damig av mig är det kul med vintage. Boken är vacker och det räcker för att få äga den. Jag har hyllorna fulla med böcker som jag har för att de är vackra, de rymmer en bok till. Tack och hoppas på tur!

Anonym sa...

Och jag som samlar på gamla stickböcker vill gärna ha en nygammal i samlingen. Älskar sånt!

Anonym sa...

Det var jag som var anonym nyss, gjorde fel.

bara Lova sa...

Åh, det låter precis som en bok i min smak. Skulle hemskt gärna vilja vinna den.

ThyraVresig sa...

Man måste ju prova! Kollar din blogg varje dag men har aldrig kommenterat eller gjort något väsen av mig men nu kan jag ju inte låta bli. Tack för en inspirerande blogg! //Thyra

frisky frog sa...

Klart man vill vara med i din tävling! Jag gillar boken =)

Unknown sa...

Det vore verkligen roligt att vinna boken. Jag har kanske åldern inne att sticka något "damigt" ur boken!
Jag vill samtidigt passa på att gratulera till giftemålet. Vi håller som bäst på att planera vår dottern bröllop. Det är stort med giftemål!!!!

Susilull sa...

Jag är inte heller speciellt damig och tjusig, men eftersom jag desperat behöver lite stickinspiration så vill jag gärna vara med och tävla!

Anonym sa...

Hej dödergök,
jag kikar på din blogg nästan dagligen för att bli inspirerad, vilket jag blir.

Roliga mönster och härliga bilder.
Tack för en trevlig blogg helt enkelt.

/Katja

Min tråd sa...

Jag vill oxå vinna denna fina bok!
40-tal så kul!

Anonym sa...

Jag blir genast nyfiken och vill vinna...

Botilda sa...

Å, jag tävlar så gärna. Femtiotal på gång till sommaren ;)

Paulina sa...

alltid värt att lämna en kommentar, även om man aldrig vinner något. ;) trevlig fortsatt helg!

Anonym sa...

Klart att jag vill vara med på utlottning! Snart är det 1-års kalas!
Alice muffar en hälsning till syrran och morsan.

monke

Kamilla sa...

Åh, den skulle jag vilja ha (:

maja sa...

klart man måste vara med när det lottas ut bok!

mads sa...

Finfin bok! Den skulle vara trevlig att sticka efter.

Britt sa...

Jättegärna skulle jag vilja vinna din bok.
Jag vill vara med.
brittirene

Anonym sa...

Vilken intressant bok. Jag är med på utlottningen och håller tummarna.

Berit