lördag 25 april 2009

Smått och gott från helgen

Annas axelvärmare är blockad och klar, imorgon ska jag försöka få till en fotografering. Jag är väldigt nöjd, oförskämt nöjd, kombinationen av soft silk, redgarn och lingarn blev bättre än väntat. Nu måste jag bara rolla av allt hundhår från den innan fotografering.
Jag har köpt lite garn från fina Kamilla som behöver lite sponsring till sin uteplats. Det här ska bli en sjal, jag har surrat länge (säkert i tre år) om en stor sjal i grön drops alpaca och nu ska det bli av. Jag funderar på om det inte ska få bli en swallowtail. Jag tror att de där "plupparna" kan bli jättefina i alpaca. Nu ska jag bara sticka klart lite annat först så att jag kan börja på den här med gott samvete.


Vädret har varit och är fantastiskt den här helgen i Dalarna. Jag är fortfarande inte i toppform direkt och jag har försökt ta det lugnt och bara njuta. Jag har suttit i solen och stickat på min cirkelsjal och jag har petat lite i rabatterna. Imorgon ska mannen få gräva grönsaksland i år blir det Harry Potter-tema, jag vill att min lilla plätt ska kännas som Hagrids "pumpkin patch". Engelskt men lite vildvuxet, pumpor, luktärter, grönkål och massor med bladgrönt.

Min favorittulpan blommar just nu, lite väl mycket och snabbt men det är dumt att klaga. Det är en violtulpan och jag har skrivit om den förut persian pearl heter den. Vacker!



5 kommentarer:

Ulrika sa...

Å så fin din axelvärmare blev, heja!!
Min är också klar men inte blockad eller nåt än.

Springer runt som en skolfröken med häftstift i rumpan (som en vän till mig en gång uttryckte sig) och försöker hinna med tusen saker på dygnets ynka få timmar. Puh.

Visst är det uuunderbart väder?! Härligt!

Kristina sa...

Axelvärmaren, grön alpacka, Thalia(?) narciss och underbar tulpan. Om man nu änte är riktigt kry, kan man nog njuta en hel del ändå, eller hur?

Call design sa...

Oj, vad fin den blev, blir jävl sugen att sticka en svart sjal. Läckert!

Dödergök sa...

Ulrika! Jo jag tycker att den blev super, ska försöka blogga den imorgon, mannen ska få ta fina bilder först bara.
Stressa inte ihjäl dig nu vännen!

Kristina! Jupp det är en Thalia, en riktig älskling och jag försöker njuta lite av helgen och ledigheten fast jag är sjuk. För det måste man ju eller hur?!

Call design! Å tack! :)

Anna sa...

Så snyggt i svart! Ser fram emot foton med den på!