söndag 12 april 2009

Uppstått har Jesus hurra hurra

Lite påskpyntad trapp, snart snart slår påskliljorna i rabatterna ut och krokusarna har tyvärr blommat över redan.
Min fina blommiga spade har fått arbeta lite idag, jag har grävt ner mina sparade julhyacintlökar, nästa år hoppas jag att min "stora" rabatt ska se ut som ett färgglatt påskägg.








Varm vårförmiddag med lagomt mycket trädgårdsarbete och massa hundmys. (Charlie har tratt för att han har tuggat på svansen pga av vissa problem med bakstammen.)
Nu är jag helt däckad, förkyld igen som vanligt, men ganskla nöjd och glad på det hela taget. Lite stickning bara sen är den här påskdagen fulländad. Mannen har mumlat något om grill också, låter inte dumt det heller.
hoppas att ni passar på att njuta av ledigheten, det gör jag!




5 kommentarer:

Agata sa...

... han lever, han lever, han lever ääään!

Friska på dig! Och gläds åt att våren kommit så långt så att det går att plantera. Här har permafrosten knappt släppt.

Ulrika sa...

Jajamensan, här har stickats massor och jag har träffat hönor och tuppar och klappat pyttelamm och ätit god mat och druckit kaffe sittandes på solskensdränkt trappa...

Ibland är livet extra gott.

Kravallslöjd sa...

Hej
Vi vill bjuda in dig att blogga på Kravallslojd.se under en vecka. Vänligen hör av dig så berättar jag mer: veronica(a)kravallslojd.se

Monica Hansen sa...

Skönt med långledigt, Glad påsk!

Dödergök sa...

Agata! Sannnerligen gör han det! :)
Jo tack jag ska försöka, idag blir det vårdcentralen och tvåändsstickning, jag hoppas att det hjälper jag vill ju ut och njuta av våren.

Ulrika! Jag blir så avis, jag vill också klappa lamm och pussa kycklingar!

Monica Hansen! Kunde inte ha sagt det bättre själv! :)